Ekonomska recesija i smanjenje potražnje za transportom, visoki troškovi poslovanja, tržišna nestabilnost ili problemi u pronalaženju prevoznika neki su od izazova, ali nikako jedini, sa kojima se drumski teretni saobraćaj trenutno suočava.
U stvari, u poslednje vreme uvedene su nove politike i zakoni koji se direktno odnose na regulaciju sektora širom Evrope, ali posebno u Španiji. U našoj zemlji, nedavni Nacionalni plan inspekcije drumskog saobraćaja, ili nove uredbe koje zadovoljavaju neke istorijske zahteve prevoznika, kao što su utovar i istovar ili zaštita od kašnjenja plaćanja, koje su uključene u novi Zakon o saobraćaju odobren 2022. godine, povlače novi scenario neizvesnosti koji utiče na sve karike u lancu.
Izveštaj „Transportno ugovaranje u 2023. godini“ koji je pripremila Trans.eu grupa zadržava se na svim ovim fenomenima koji se javljaju u sektoru transporta i logistike i njihovom uticaju na stope, vrste ugovora i očekivanja kupaca.
Kako će se tržište promijeniti?
Kako povećati bezbednost saobraćajnih nezgoda?
Gde mogu da se nadju pouzdani prevoznici?
Ovo su samo neka od pitanja na koja je studija odgovorila, uz iscrpnu analizu stanja kako protagonista transportnog i logističkog sektora u Španiji tako i našeg tima stručnjaka.
Nesiguran scenarij i promjene u fiksnim rutama
U dokumentu se detaljno opisuje budućnost sektora, obeležena scenarijem u kojem se, kao rezultat turbulentne 2022. godine, sva logistika i transport kreću u okruženju visoke volatilnosti, neizvesnosti i složenosti koje će uticati na efikasno i konkurentno upravljanje teretnim transportom.
Stoga prestaje da vidi evoluciju tržišta fiksnih ruta, gde dolazi do značajne promene u trajanju ugovora. Standard od 24 ili 12 meseci postepeno postaje stvar prošlosti, prelazeći na istaknutost onih koji nude kratkoročne garancije ili čak podižu spot tržište kao najčešći izvor ugovaranja.
Situacija u kojoj možemo pretpostaviti da će oni koji će imati najviše koristi biti logistički operateri koji ulažu u brzu i efikasnu uslugu, stvarajući istovremeno bazu pouzdanih prevoznika, pripremljenih za upravljanje fiksnim rutama i spot opterećenjima, sve češći na tržištu.
Sve više digitalizacije
Stoga, suočeni sa rastućim operativnim troškovima i drugim problemima kao što su nestašica vozača, glavni igrači u drumskom teretnom saobraćaju ne smeju zaboraviti potrebu za primenom novih tehnoloških rešenja.
Nalazimo se u trenutku kada ovaj sektor, kao i društvo uopšte, nezaustavljivo napreduje ka digitalizaciji kako bi imao veću kontrolu nad logističkim procesima, fleksibilnošću i brzinom. Na komplementarni način, ova digitalizacija znači smanjenje troškova, automatizaciju velikog dela akcija i veću efikasnost, kao i unapređenje informacija i komunikacija.
Stoga će ulaganje u telematska rešenja kao što su TMS i privatni sistemi razmene tereta, poput onog koji nudi Trans For Forwarders, biti odlučujuće za stvaranje konkurentske prednosti za logističke operatere i prevoznike.
Kompletan izveštaj preuzmite na ovom linku.
https://www.rutadeltransporte.com/