U izvještaju Međunarodnog transportnog foruma (ITF) procjenjuje se da će svi kamioni sa nultom emisijom biće troškovno konkurentni (isplatljivi ako želimo precizno definisati rezultat) sa konvencionalnim kamionima motora sa unutrašnjim sagorevanjem do 2040. godine bez podrške vlade, navodi se u izvještaju Međunarodnog transportnog foruma (ITF). Oni će biti konkurentni u svim segmentima veličine vozila, od najmanjih 7,5 tona do kamiona sa većim prikolicama od 40 tona.
Međutim, specifična godina u kojoj svaki segment postaje konkurentan zavisi od veličine i dnevnih potreba za kilometražom svakog vozila. Oni manji, sa visokom dnevnom kilometražom i specijalna vozila cisterne već imaju potencijal u 2022. da dosegnu TCO (ukupan trošak ) paritet sa svojim dizel kolegama. Veći segmenti vozila, koji obično putuju na veće udaljenosti, najvjeverovanije će biti troškovno konkurentni – isplatljivi sa dizelom oko 2037 godine, pod uslovima pojačane eksploatacije. .
U izvještaju se podvlači da su mjere politike, subvencije Vlada od suštinske važnosti za pomoć u ubrzanju raspoređivanja vozila sa nultom emisijom.
Električna vozila sa litij-ionskim baterijama će biti troškovno konkurentna i isplatljiva prije vozila s nultom emisijom. „To je uglavnom zbog njihovih većih energetskih efikasnosti, koje drže troškove operacije niskim i premašuju veće početne troškove kupovine,“ objašnjava se u studiji. No, problem infrastrukture punjača je veliki problem, za koji se vjeruje da će se poboljšati.
U širokom rasponu nesigurnosti koje se istražuju u ovoj analizi, vozila vodonikovih ćelija ne mogu se značajno takmičiti sa drugim tehnologijama vozila. „Oni bi bili samo troškovno konkurentni sa vrlo konkretnim uslovima, sa troškovima vodonika goriva ispod sadašnjih i konzervativnim scenarijima za druge tehnologije,“ objašnjava ITF.
ULOGA POLITIKE
Iako su podaci u ovoj studiji napravljeni ne uzimajući u obzir pomoć koja postoji u raznim zemljama za nabavku modela nulte emisije, zaključci izvještaja upozoravaju: „Mjere politike su od suštinske važnosti za pomoć u ubrzanju usvajanja vozila sa nultom emisijom. Efektivne mjere uključuju subvencije za kupovinu, poreze na CO2 i krediti sa niskim kamatama kako bi se smanjili troškovi finansiranja. Te politike pojačale bi proizvodne ekonomije razmjera i otvorile mogućnost da nulte emisije budu konkurentne dizel vozilima do 2030.“
(www.itf.com)