RIM – Italijanski premijer Đorđa Meloni zvanično je odobrio prodaju početnog manjinskog udela u ITA ervejzu, u nastojanju da se olakša potpuna privatizacija te državne avio-kompanije. Nacrt uredbe koji je Rojters vidio predviđa da aviokompanija koja kupuje mora posjedovati većinski udio u UIO nakon što se proces privatizacije završi, jasno stavljajući do znanja da vlada ne želi sredstva za kupovinu aviokompanije.
Ponuđačima je takođe dozvoljeno da kupuju akcije putem jednog ili više povećanja kapitala.Lufthanza je glavni kandidat, rekli su izvori. Podsećaju da je nemačka avio-kompanija najavila da u bliskoj budućnosti želi manjinski udeo u italijanskoj avio-kompaniji.Lufthanza i ITA odbili su da komentarišu vladin potez, ali je izvršni direktor UIO Fabio Lacerini u sredu saopštio da su razgovori sa nemačkom kompanijom bili „veoma kolaborativni“.
Kako bi se ubrzao proces prodaje, uredbom je uklonjena obaveza Ministarstva finansija da odmah proda većinski udeo u prevozniku, kako je početkom godine odredila bivša Dragijeva vlada.
Takođe se navodi da Ministarstvo finansija mora imati pravo glasa o svim novim akcionarima tokom procesa prodaje.Privatizacija avio-kompanije, koja je zvanično zamenila gubitašnu Alitaliju 2021. godine, pokazala se kao glavobolja za italijansku kasu.Prema sporazumu sa Evropskom unijom, Italija bi još mogla da ubrizga oko 250 miliona evra u UIO pre kraja 2023. godine.Izvori iz industrije procjenjuju da UIO, koja je prošle godine zabilježila operativni gubitak od 170 miliona eura, ukupno vrijedi oko 500 miliona eura.
Ekskluzivni period pregovora sa američkim privatnim kapitalom Certares, Er Frans KLM i Delta okončan je u oktobru bez ikakvog dogovora, što je dovelo do ponovnog otvaranja procesa. Lufthansa je u početku bila partner sa brodarskom grupom MSC u licitaciji za ITA, ali je grupa u novembru objavila da više nije zainteresovana za transakciju.
Izvor:https://www.seebiz.eu/