IRU je okupio regulatore i lidere u industriji kako bi razmijenili ideje, izazove i primjere implementacije i unapređenja e-CMR rješenja.
Kako zemlje nastavljaju pristupati – i početi provoditi – e-CMR protokol, IRU je vodio radionicu s vladinim vlastima i privatnim sektorom kako bi razgovarali o izazovima, mogućnostima i najboljim praksama unapređenja e-CMR rješenja.
Napomene o pošiljkama prema Konvenciji Ujedinjenih nacija za prevoz robe (CMR) prvenstveno se koriste u svrhu ugovora o komercijalnom prevozu. Takođe ih često koriste organi za sprovođenje zakona i carine za proveru robe i informacija pošiljaoca/pošiljaoca/prevoznika u prekograničnoj trgovini.
Digitalna verzija CMR pošiljke, e-CMR protokola, na snazi je od 2008. godine i sada je ratifikovana od strane 32 zemlje. Eliminisanjem papirologije, e-CMR rešenja smanjuju troškove rukovanja, eliminišu administrativna kašnjenja i fakturišu i smanjuju razlike na mestima isporuke.
„U bliskoj budućnosti nijedan kamion ne bi trebalo da se zaustavlja na granicama“
Dvočasovna radionica sadržala je sažete prezentacije sedam spoljnih govornika, uključujući lidere industrije, regulatore i kreatore politika. Konstantinos Alexopoulos, načelnik, Odjel za olakšavanje transporta i ekonomiju pri UNECE-u, započeo je radionicu jednostavnom porukom:
„U bliskoj budućnosti nijedan kamion ne bi trebao stati na granicama“.
On je dodao da operativizacija e-CMR-a treba da prati odredbe CMR-a i njegovog protokola e-CMR, što znači da bi trebalo da bude međunarodna, održiva i dogovorena od strane svih strana ugovornica. Asset Assavbayev, generalni sekretar PS IGC TRACECA, istakao je da je nekoliko članova Transportnog koridora Evropa Kavkaz Azija zainteresovano za e-CMR rješenja.I Konstantinos Alexopoulos i Asset Assavbayev naglasili su važnost testiranja e-CMR rješenja.
Dieter Sellner, šef digitalne transformacije u DB Schenkeru, istakao je da će eliminisanje papirologije smanjiti troškove rada. Zajedno sa Andreasom Nettstraterom, izvršnim direktorom Fondacije za otvorenu logistiku, predstavili su predlog za kreiranje rešenja otvorenog koda. Andreas Nettstrater je također ukazao na važnost usklađivanja zakonodavaca i privatnog sektora.
Kako bi dodatno konkretizovala diskusiju, Helen Keržan, menadžer marketinga proizvoda lanca snabdijevanja u AKANEA, podelila je primer kako se e-CMR mobiliše na francuskom tržištu, sa ciljem da proširi svoje rešenje na druga tržišta.
S druge strane, Antonia Ferrari, menadžer ključnih računa u Torellu, izrazila je zabrinutost da Italija tek treba da ratifikuje CMR protokol, s obzirom na važnost održivosti i digitalnih rješenja za sektor transporta.
André Simha, globalni glavni direktor za digitalizaciju i informisanje MSC Mediterranean Shipping Company, naglasio je da rješenja moraju biti interoperabilna. Naglasio je i vrijednost elektronske dokumentacije za međunarodnu trgovinu, te važnost cyber sigurnosti i upravljanja.
Svi govornici su se složili da je neophodno i korisno razviti globalni pristup e-CMR – koji je tehnološki neutralan, interoperabilan, usklađen i siguran – što je brže moguće.
(izvor:https://www.iru.org/)