[Ovaj članak je objavljen 4. TTM.nl 2024. i ažuriran je]
Sada kada je sve na svom mjestu, dobro je pokazati što su točno zone nulte emisije i o čemu se radi. 29 općina u Holandiji želi proglasiti (dio) svog gradskog centra zonom nulte emisije. Tada će vam biti dozvoljeno da uđete samo sa novim vozilima ako su bez emisija, a to znači opremljeni baterijskim električnim ili vodikovim pogonom. 18 od tih općina će uspostaviti ZE zonu od 2025. godine, od kojih će 14 čak i 1. januara 2025. godine. Kamionima sa Euro 6 motorima dozvoljeno je da uđu malo duže. Sa datumom prvog prijema (DET) od 1. januara 2017. do 31. decembra 2019. godine Euro 6 sandukasti kamioni, ne stariji od 8 godina na dan 1. januara 2025. godine, vozilo može ući do 31. decembra 2027. godine. Sa datumom prvog prijema (DET) od 1. januara 2020. za Euro 6 krute brodove, 1. januara 2025. godine maksimalno 5 godina, pristup ZE zoni je moguć do 31. decembra 2029. godine. Ako je datum prvog prijema (DET) od 1. januara 2017. za Euro 6 tegljače s poluprikolicom, na dan 1. januara 2025. godine maksimalno 8 godina, tada je pristup i dalje važeći do 31. decembra 2029. godine. Walther Ploos van Amstel, predavač gradske logistike na Univerzitetu primijenjenih nauka u Amsterdamu: „Pobrinite se da ste dobro informisani o ovim ZE zonama. Trenutno stanje stvari je svakodnevno predstavljeno na web stranici opwegnaarzes.nl. Zaista nije slučaj da će gradovi biti zaključani 1. januara 2025. godine.“
Adaptacija
Općine su vodeće u uvođenju zona nulte emisije i dozvoljeno im je da same izvrše prilagodbe u svojoj ZE zoni. Općina Amsterdam je učinila upravo to: zona nulte emisije je smanjena. Josette Vallentgoed, vođa tima za mobilnost bez emisija: „Počet ćemo 1. januara 2025. u okviru S100, koji je centar Amsterdama. U 2028. godini povećat ćemo se do obilaznice A10. Već to kažemo zajedno, a onda ćemo ponovo pogledati da li će od 2030. nadalje cijelo izgrađeno područje biti pretvoreno u ZE zonu. Odluka o tome još uvijek mora biti donesena.“ Prema Vallentgoedu, nadogradnja na obilaznicu A10 je sigurna. „Poduzetnici više neće biti iznenađeni novim prilagodbama ili otkazivanjem.“ Zaandam je također napravio prilagodbu i odgodio ZE zonu sa 2026. na 2030. godinu.
Nepoznato
Odgađanje ZE zona, to je ono što je novi kabinet također želio. To je bilo čak i u koalicijskom sporazumu. Od tada, državni sekretar za životnu sredinu Jansen je bio prilično neodlučan, i morao je raditi na prijedlogu Predstavničkog doma. Konsultovao se sa industrijskim organizacijama i općinama, ali je na kraju samostalno odlučio o dužoj popustljivosti za Euro 6 dizelske kombije (do 2029. godine, godinu dana više) i želi da ne bude provedbe godinu dana. Općine i industrijske organizacije su bijesne. „Državni sekretar nas nije poznavao u svojoj odluci“, kaže Melanie van der Horst, vijećnica za saobraćaj Amsterdama na nedavno održanom događaju ZERA u Amsterdamu. Transport & Logistika Holandija je također nezadovoljna. Wessel Deelstra iz TLN-a: „Neprovođenje za godinu dana je u principu jednogodišnje odgađanje ZE zona. Ovo je neprihvatljivo za transportne kompanije koje su već uložile mnogo novca u kamione bez emisija. Pripremili su se za konkurentsku prednost od 2025. godine. To sada nestaje, a s malim marginama u transportu, to je težak udarac, čujemo od mnogih prijevoznika.“
Ali ne i nacionalna vlada, već općine su ovlaštene za implementaciju ZE zona. Četrnaest općina je stoga naznačilo da će svejedno započeti. Van der Horst: „Sigurno ćemo i dalje razgovarati s državnim sekretarom, ali svejedno ćemo početi 1. januara. Ne provodiš godinu dana? To nije ono što smo htjeli. Htjeli smo 4 mjeseca, maksimalno 6 da se ne provodi. Mi ćemo to učiniti i četrnaest općina su na istoj strani u ovome, i u svemu što se toga tiče. Zato što preduzetnici trebaju jasnoću i pouzdanu vladu oko zona nulte emisije iznad svega.“ S nedavnim odlukama, čini se da je konačno tu.
[SADRŽAJ | INDEKS TTMnl2024_4_54]