Željeznički saobraćaj u tunelu Gotthard konačno je nastavljen, iako postepeno. Putnički voz, poreklom iz Chiasso i vezan za Bazel, „otvorio“ tunel nakon radova. Tunel Gotthard je bio zatvoren oko godinu dana; Uzrok, iskliznuće teretnog voza, koje se dogodilo 10. avgusta 2023. godine.
Nesreća, koja se dogodila unutar tunela, oštetila je strukturu i izazvala brojne probleme u saobraćaju, kako u Švajcarskoj, tako i u Italiji. Tunel, uprkos tome što se nalazi u Švajcarskoj, predstavlja osnovnu tačku prelaza za teretne vozove koji se kreću iz Italije u ostatak Evrope.
Gotthard je stoga predstavljao tranzitnu tačku za dobar deo italijanskog izvoza. Sada, zahvaljujući posvećenosti Švajcarskih federalnih železnica, biće moguće postepeno se vratiti korišćenju ovog koraka. Prema njihovim planovima, u stvari, već 2. septembra železnički deo u pitanju bi mogao biti u potpunosti obnovljen.
Ograničenja brzine i vremena putovanja
Testovi koje su sprovele Švajcarske železnice nakon radova potvrdili su da će vozovi moći da voze istom brzinom kao i ranije (230 km/h) i sa istim vremenima. Povratak u normalu, dakle, za ono što je najduži železnički tunel na svetu sa vrha svojih 57 km. Do sada su vozovi bili primorani da prolaze duž panoramske linije, sa vremenom putovanja koje je bilo oko sat vremena.
Ministarstvo životne sredine i energetske bezbednosti dalo je zeleno svetlo za radove za 9 milijardi evra FS-a na brzoj liniji koja povezuje Salerno i Reggio Calabria. Komisija je jednoglasno izrazila pozitivno mišljenje o intervencijama RFI-a na dva dela projekta. Radovi će se izvoditi na oko 100 km teritorije, dodirujući tri regiona: Kalabriju, Kampaniju i Basilicatu. Postoji samo procena uticaja na životnu sredinu da se završi, ali ovo zeleno svetlo predstavlja fundamentalni korak ka odobrenju radova.
Šta se menja na liniji Salerno-Reggio Calabria
Linija Salerno-Reggio Calabria HS će stoga biti obnovljena i poboljšana zahvaljujući ovim intervencijama. Cilj FS, u stvari, je da se poboljša i teretni promet i prevoz putnika. Smanjenje vremena putovanja između Rima i Reggio Calabria je glavni fokus RFI. Postoji želja FS-a da garantuje veliku brzinu i u područjima onih regiona koji trenutno ne mogu lako pristupiti. Pored toga, ovaj projekat će takođe ojačati veze sa Sicilijom, Potenza, Cosenza i nekim oblastima Kalabrije (one na Jonskom moru). Što se tiče teretne strane, očekuju se jasna poboljšanja prema Gioia Tauro, Paola i Bari.
Troškovi intervencija
Sve u svemu, troškovi svih planiranih intervencija iznose oko 30 milijardi evra. Projekat je, u stvari, podeljen u nekoliko „paketa“. Prvi se odnosi na Battipaglia-Praia, i proteže se na 127 km. Zatim, u blizini Romagnana, izgradiće se interkonekcija sa trenutnom linijom koja povezuje Battipaglia, Potenza, Metaponto i Taranto. Parcela Romagnano-Praia će se nastaviti prema jugu, za interkonekciju sa gore navedenom linijom Battipaglia-Taranto, sve dok ne stigne do priobalnog područja. Odatle, infrastruktura će se nastaviti duž Tirenske linije do Praia. Druga parcela se još uvek projektuje, što se tiče rute, a proces ovlašćenja za udvostručavanje intervencije (sa novim tunelom Santomarco) na liniji Paola / San Lucido – Cosenza još nije završen.
https://www.trasporti-italia.com/tr