Ferrovie dello Stato (FS), italijanska državna železnička kompanija, dodaće svojoj floti 400 novih lokomotiva i 3.600 novih vagona. Kada se projekat završi, prosečna starost FS-ove flote će se smanjiti sa 30 na sedam godina. Obnavljanje flote je uključeno u Industrijski plan koji je FS objavio 16. maja.
Kako je istakao FS, neke od lokomotiva će biti električne, a neke hibridne i trebalo bi da troše 25 odsto energije manje od sadašnjih. Štaviše, FS tvrdi da će nova flota značajno podstaći prelazak na železnicu u Italiji u narednih deset godina. Jedna od najinovativnijih karakteristika lokomotiva sledeće generacije je da su višenaponske, što znači da se mogu lako koristiti u svim zemljama koje će preći. Tačnije, to znači da će sa novim lokomotivama biti potrebna samo smena posade, a ne vozila.
Korisnici novog voznog parka
Najveći korisnik novog voznog parka biće Mercitalia Rail, podružnica FS za železnički teretni promet. Mercitalia će, u stvari, obezbediti 300 novih lokomotiva i 2.860 novih vagona u narednoj deceniji. Pored toga, TKS Logistics, evropska filijala FS, dobiće 80 novih lokomotiva, što će kompaniji omogućiti da udvostruči svoj vozni park.
Mercitalia Shunting & Terminal će takođe dobiti 32 nove lokomotive do 2031. godine koje će se koristiti za ranžirne operacije u lukama i unutrašnjim lukama. Štaviše, FS je istakao da se ove lokomotive mogu opremiti za obavljanje operacija poslednje milje u neelektrifikovanim područjima kao što su luke, zahvaljujući brzoj promeni napajanja.
Prema podacima FS, do kraja godine biće puštene u pogon četiri nove lokomotive, uz deset novih koji su već u upotrebi i 160 novih vagona. Oni će se koristiti za intermodalne usluge i veze sa drugim zemljama preko Austrije i Švajcarske.
Stari vagoni se modernizuju
Kako je FS napomenuo u julu, ukupna investicija za podmlađivanje voznog parka će se kretati oko 2,5 milijardi evra, što je najveći investicioni plan FS u sektoru logistike. Pored toga, 70 miliona biće izdvojeno za obnovu sadašnje flote. Proces modernizacije flote pokrenut je 2020. godine i nalazi se u završnoj fazi.
Inicijativa je uključivala 240 vagona Mercitalia Intermodal Sgnss kojima su bučne kočione papuče zamenjene tihim, a oni su ponovo ofarbani. Ovi automobili imaju sertifikat da putuju brzinom od 120 km/h i nose 72 tone tereta po vagonu. Štaviše, FS je rekao da će do 2025. godine intermodalna flota Mercitalia biti opremljena telematskim sistemima na brodu. Ovi sistemi će pružiti dodatne informacije u realnom vremenu o statusu tereta kao io lokaciji vagona. https://www.railfreight.com/