BRISEL/ZOTERMEER – U K&A o paketu mobilnosti, Evropska komisija je ranije potvrdila da vozači i kompanije mogu biti kažnjeni zbog kršenja zabrane uživanja u normalnom nedeljnom odmoru od najmanje 45 sati u kabini. Međutim, Evropska komisija je primila mnogo pritužbi i stoga pojašnjava ovu uredbu. TLN izvještava ovo u ponedjeljak.
Izvršenje nedjeljnpg odmora u kabini, posljedica je da se izriče kaznu čim na licu mesta uoče da se ovaj mir i tišina „uživa“ u kabini. Evropska komisija je primila mnogo pritužbi vozača i kompanija jer nisu mogli da predstave hotelski vaučer tokom retrospektivne provere. Evropska komisija je dala dodatno pojašnjenje svog tumačenja:
Izvršioci imaju pravo da pitaju vozače gde su proveli uobičajeni nedeljni odmor, ali ne mogu zahtevati od vozača da dostave dokaz (kao što su hotelski vaučeri) o tome. Takođe im nije dozvoljeno da izreknu novčanu kaznu ako se ovi dokazi ne predoče. Vozači ih mogu obezbediti na dobrovoljnoj osnovi.
Izvršioci mogu da provere nedeljne pauze u protekle četiri nedelje (28 dana + tekući dan.
Od 1. januara 2025. ovo će biti povećano na 56 dana).
U slučajevima kada nacionalni zakon dozvoljava usmeno priznanje kao validan dokaz, vlasti mogu izreći novčanu kaznu na osnovu tog priznanja.
U slučajevima kada se sumnja na kršenje, ali se ne može dokazati, države članice se podstiču da kontaktiraju jedna drugu i da se međusobno podržavaju u sprovođenju. Ovo tumačenje su odobrile države članice u Komitetu za drumski transport i biće objavljeno na veb stranici Evropske komisije nakon prevoda na različite jezike EU. (Možete preuzeti holandsku verziju ispod.)
TLN se nada da će se time postići veća usaglašenost u sprovođenju zabrane provođenja 45 sati odmora u kabini.
Evropska komisija je na svom sajtu objavila dva objašnjenja sa pitanjima koja imaju veze sa Paketom mobilnosti, posebno obavezama vraćanja vozila i vozača i nedeljnog odmora na odgovarajućem mestu, što ne može biti kabina kamiona. Prije dva tjedna Fenadismer je unaprijedio najvažnija pitanja koja je Bruxelles razjasnio. Ova dva objašnjenja su sada dostupna – trenutno na engleskom jeziku, ali će uskoro biti dostupna na svim jezicima EU.
Paket mobilnosti jasno je stavio do znanja da vozači ili prevoznici mogu biti kažnjeni zbog nepoštovanja zabrane redovnog nedeljnog odmora (ili odmora dužeg od 45 sati uzetih u kompenzaciji) u vozilu kada budu uhvaćeni kako uzimaju normalan nedeljni odmor u vozilu u vreme provere. Ali sada, usluge Evropske komisije proširuju svoje tumačenje sledećim novim aspektima:
- Inspektori imaju pravo da pitaju vozače gde su uzeli nedeljni odmor, iako ne mogu da zahtevaju od njih da dostave dokaze o tome i shodno tome ne mogu da izreknu novčanu kaznu zbog nedostatka takvih dokaza. Međutim, vozači mogu, na dobrovoljnoj osnovi, pružiti relevantne dokaze, kao što su hotelski računi.
- Ništa ne sprečava nadležne organe da provere pauze napravljene u prethodne četiri nedelje (28+ tekućeg dana) u drugoj državi članici.
- U slučajevima kada nacionalno pravo dozvoljava „usmeni prijem vozača kao validan dokaz“ radi utvrđivanja povrede, vlasti mogu izreći novčanu kaznu, na osnovu usmenog prijema vozača.
- U slučajevima kada postoji sumnja na povredu od strane organa države članice „domaćina,“ ali dostupni dokazi nisu dovoljni da to potvrde, vlasti država članica „domaćina“ i „establišmenta“ podstiču se da međusobno komuniciraju i podržavaju jedna drugu.
https://www.transport-online.nl/