U tu svrhu, Evropska komisija je provela internet konsultacije sa 268 učesnika. Rezultati se očekuju na jesen.
Komisija ispituje da li bi minimalni udio vozila s nultom emisijom mogao ubrzati uvođenje električnih vozila i vozila na vodik i kakav bi to utjecaj imalo na bilancu stakleničkih plinova, cijene vozila, tržište rabljenih vozila i prihvaćanje u javnosti. Alternative kao što su minimalni udio za nove kupovine ili finansijske beneficije također se razmatraju.
Komisija će dati preporuke u drugom kvartalu 2025. godine, ali za sada nema rasprave o zakonodavnom prijedlogu. IRU i Clecat tvrde da minimalna kvota krši osnovna prava na vlasništvo i slobodu izbora i da bi mogla uzrokovati ekonomske poteškoće kompanijama sa uskim maržama. S druge strane, organizacija za zaštitu okoliša Transport & Environment (T&E) zagovara zakone koji nameću minimalne kvote, s ciljem 90 posto kamiona s nultom emisijom do 2040. godine. T&E također sugerira da veliki klijenti i drugi špediteri podržavaju transportne kompanije u obnavljanju svojih flota.
Da li će Bosna i i Hercegovina planirati podsticaj za kupovinu vozila sa nultom emisijom ? Anketno pitanje, za koje znamo odgovor.
Primjeri iz EU nam govore da su države svojim prevoznicima isplaćivale i do 200 000 eura podsticaji po jednom preduzeću za nabavku vozila ZE.
No, vjerujem da se pitamo kako će trošak u Bosni i Hercegovini na ime „Zelene agende“ da bude isključivo na teret, vlasnicima vozila“?
Izvor:https://www.ttm.nl/fleet/fleetmana Ured za imigraciju