Evropski parlament je ove nedelje usvojio nova ograničenja emisije za vozila Euro 7. Alexandr Vondra, izvjestilac EP-a, više puta je na konferenciji za novinare naglasio da je stav koji su usvojili zastupnici „realan“ i uravnotežen između potreba zaštite okoliša i automobilske industrije.
Standardi koje je usvojio Evropski parlament biće daleko manje radikalni nego što su prvobitno želeli Evropska komisija i ENVI komitet.Ograničenja koja su ove nedelje postavili poslanici Evropskog parlamenta slična su onima koje je Savet EU usvojio u septembru nakon izmena.
Oni predviđaju održavanje postojećih ograničenja emisija i ispitne uslove za laka komercijalna vozila, za koja se očekuje da će uskoro biti bez emisija. Pored toga, a to je posebno važno sa stanovišta transportne industrije, one predviđaju uspostavljanje strožijih graničnih vrednosti za teška vozila i prilagođavanje uslova ispitivanja za ova teška vozila.
Sada se Parlament i države članice EU moraju dogovoriti o konačnom obliku zakona.
Pročitaj također:
Skupi kamioni zbog Euro 7 standarda – Zašto emisijski standard izaziva kontroverze
Špediteri i proizvođači imaju razloga da budu srećni
Međunarodna transportna unija (IRU) pozdravila je ishod parlamentarnog glasanja.
Zadovoljni smo što je na plenarnoj sednici Evropskog parlamenta postignut realan stav o standardima emisije Euro 7, čime se čuva proporcionalnost između očekivanih ekoloških koristi i neophodnih investicija, na zahtev IRU,“ rekao je Raluka Marijan, savetodavni direktor EU u Evropskom parlamentu. koji održava proporcionalnost između očekivanih ekoloških koristi i neophodnih investicija, na zahtev IRU-a,“ rekao je Raluka Marijan, direktor IRU-a za zagovaranje EU.
„To je upravo ono što EU treba – regulatorno okruženje koje promovira efikasnost i održivost“, dodala je Marian.
IRU takođe pozdravlja usklađivanje metoda i ograničenja EU za emisije čestica i trošenje pneumatika sa međunarodnim standardima koje trenutno razvija Ekonomska komisija Ujedinjenih nacija za Evropu (UNECE).
Sektor drumskog saobraćaja posvećen je daljem poboljšanju kvaliteta vazduha uvođenjem strožijih graničnih vrednosti kako bi se nadoknadili dodatni troškovi i administrativno opterećenje. Pozivamo kreatore politika da koriste zdrav razum i olakšaju put EU ka dekarbonizaciji, umesto da je ometaju nerealnim ciljevima na štetu preduzeća i građana EU,“ rekao je Raluka Marijan.
Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA), s druge strane, smatra da, iako je Evropski parlament glasao za realniji pristup Euro 7, standard i dalje dolazi po visokoj cijeni i dolazi u vrlo nezgodno vrijeme za industriju.
Činjenica je da Euro 7 standard predstavlja značajnu investiciju za proizvođače vozila, pored njihovih ogromnih napora da dekarbonizuju“, rekla je Sigrid de Vries, generalna direktorka ACEA-e.
De Vries je također naglasio da norma stupa na snagu u izuzetno teškom trenutku zbog geopolitičke i ekonomske situacije koju karakteriziraju rast cijena energenata, uska grla u lancima snabdijevanja, inflatorni pritisci i slabljenje potražnje potrošača.
Nema sumnje u ambicije industrije da poboljša kvalitet vazduha. Iz tog razloga, automobilska industrija je već uložila ogromna sredstva u najnovije Euro emisione standarde, Euro 6/VI,“ rekao je de Vries. „Ove investicije su se isplatile, jer današnje emisije izduvnih gasova teško da su merljive“, dodala je ona.
Udruženje kritikuje odluku Evropskog parlamenta
Međutim, odluku Evropskog parlamenta nisu pozdravili svi. Organizacija za zaštitu životne sredine Transport & Environment (T&E) oštro je kritikovala Evropski parlament zbog spremnosti da dozvoli dvostruko više emisija azot oksida (NOx) iz kamiona kako je predložila Evropska komisija. U saopštenju, T&E je pozvao zakonodavce EU da preimenuju nacrt zakona o emisiji gasova za motorna vozila „Euro 6F“ kako bi se izbeglo široko rasprostranjeno „zeleno pranje“ zagađujućih automobila.
Udruženje smatra da usvojeni standard neće značajno poboljšati zaštitu od zagađenja vazduha u odnosu na Euro VI. Održava istu graničnu vrednost za azotne okside (NOx) za benzinska vozila kao Euro VI standard, ali bi neznatno poboljšao testove koji su ključni za poštovanje ograničenja.
T&E žali što su standardi koje je usvojio Evropski parlament:
- smanjenje graničnih vrijednosti za teška teretna vozila tako da su granice NOx približno dva puta veće;
- smanjenje NOx ograničenja za kombije za 30%,
- smanjenje uslova ispitivanja za vozila, uključujući ubrzanje i temperaturu, kako bi se uskladili sa zahtevima Euro VI;
- zahtjevi za ispitivanje kamiona bit će značajno oslabljeni omogućavanjem gotovo potpunog povratka Euro VI standardima;
- Značajno odgađanje uvođenja Euro 7, odnosno vozila ne moraju se pridržavati tih ograničenja do tri godine nakon donošenja svih povezanih propisa. Za kamione, propisi neće stupiti na snagu najranije do 2030. godine.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/euro-7-abgasnorm-370992