„Vozači kamiona i dalje masovno ignorišu izveštaje o visini,“ prenosi de Telegraaf u ponedeljak ujutru. To je sjajan naslov, ali da li pokriva teret problema? Možda je to zbog prečvrsto podešenih sistema detekcije.
Prošle godine 8130 puta su se srušile barijere za tunel jer je otkriveno da je kamion previsok (napunjen). 800 puta više nego 2020. godineRijkswaterstaat u članku govori o ‘upornom problemu’ i odnosi se na vozače. Trebalo bi da obrate više pažnje na „duvanje cerada, isturenih šipki ili kamiona koji su previše proljetni“. Jer upravo ti centimetar razlike čine da se alarmna zvona u tunelu aktiviraju.Naravno, kao vozač (i prevoznik) morate obratiti pažnju da vaš kamion nije previsok, ali kako da sprečite da vaša cerada malo poleti ili da kamion izvire unutra i napolje? Iako postoji margina od šest centimetara, možda se pitate da li su sistemi detekcije jednostavno postavljeni prečvrsto. Ako kamion za vešanje već pravi problem… Rijkswaterstaat ima bezbroj kamera uz autoceste, može sve vidjeti, ali adekvatno mjerenje visine kamiona nije moguće? To je teško razumjeti…
Rijkswaterstaat, zajedno sa partnerima kao što su policija, TLN i Evofenedex, u narednom periodu traži dodatnu pažnju za kamione koji su previsoki u tunelima u glavnoj putnoj mreži. Evropski standard je da kamioni ne mogu biti veći od 4 m.
Preveliki kamioni mogu dovesti do nesigurnih situacija, oštećenja tunela, kašnjenja za učesnike u saobraćaju i novčanih kazni za prevoznika.
Detekciju visine u tunelima (takođe) često aktiviraju kamioni koji su previsoki, uzrokujući zatvaranje tunelske cevi nekoliko puta dnevno i izazivanje saobraćajnih gužvi. To ima negativne posledice po bezbednost, pristupačnost i protok saobraćaja i dovodi do ekonomske štete.
Rijkswaterstaat se redovno pita o broju izveštaja o visini i mogućnostima rešavanja problema sa previše izveštaja o visini. Ovaj proces se koristi za smanjenje količine obaveštenja o visini.
Rijkswaterstaat kontinuirano prati sve tunele: 24 sata dnevno, 7 dana u sedmici. To radimo iz centara za kontrolu saobraćaja pomoću kamera i sistema za detekciju. Da bi se sprečilo oštećenje tunela, senzori detektuju visinu kamiona dok se kreću ka tunelu.
Vozači su blagovremeno obavešteni ako su previsoki, preko znaka uz put, tako da i dalje mogu da izađu poslednjim izlazom pre tunela. postaje u 2e Mjerna točka kamion izmjeren previsoko, onda smanjimo dozvoljenu brzinu, semafori pocrvene, a barijere ispred tunela se zatvaraju.
Ne samo vozač kamiona, već i svi ostali učesnici u saobraćaju dolaze do zastoja i kasne. Vozač kamiona je pozvan preko javnog adresnog sistema da vozi do posebnog puta za hitne slučajeve ili trake za hitne slučajeve, tako da se tunel može ponovo otvoriti, a drugi saobraćaj može nastaviti.
Dobro
Prevoznici mogu da budu sankcionisani. Visinu kamiona ručno mjeri cestovni inspektor na licu mjesta. Da li ova mera takođe pokazuje da je kamion previsok? Tada prevoznik može da dobije novčanu kaznu.
Provjeri visinu unaprijed
Vozači kamiona treba da provere visinu svog kamiona pre nego što krenu na put. To mogu da urade tako što će, na primer, proveriti nakon utovara da li njihov teret ne viri i pravilnim obezbeđivanjem cerada.
Izuzeće
Ako vozači kamiona i dalje žele da voze kamion veći od 4 m na putu, oni se prijavljuju za izuzeće i alternativnu rutu preko RDW-a.
Koji tuneli?
Tuneli sa detekcijom visine nalaze se u Severnoj i Južnoj Holandiji i u Limburgu. Izveštaji o visini se javljaju u svim tunelima. Većina izveštaja je registrovana u tunelu Drecht (A16), tunelu Noord (A15) i Velsertunelu (A22).
https://www.ttm.nl/