DB Schenker pokrenuo je svoju prvu CO2 neutralnu uslugu avio-tovara 2021. zajedno sa Lufthansa Cargo
Kompanija proširuje svoj portfolio logističkih rešenja prihvatljivijih za klimu i time otvara sledeće poglavlje u zelenom transportu u vazdušnom transportu.
Kupci sada imaju priliku da izaberu održivo vazduhoplovno gorivo (SAF) za svoj vazdušni transport sa bilo kog aerodroma u svetu, bez obzira na tip aviona i avio-kompaniju. Odgovarajuća alokacija biogoriva omogućava da se izbegne do 100 procenata emisije CO2.
Dekarbonizacija i održivost stigle su u vazdušni transport
Jochen Theves, izvršni direktor DB Schenker: „Veoma smo ponosni na naš jedinstveni pionirski projekat, koji smo započeli 2021. godine sa našim jakim partnerom Lufthansa Cargo. Danas idemo korak dalje i gradimo globalnu zelenu mrežu za vazdušni transport. Kupili smo velike količine biogoriva da bismo pomogli u dekarbonizaciji naše industrije. DB Schenker kupci sada mogu virtuelno rezervisati SAF na svim mogućim rutama. Upravo ova nova fleksibilnost je faktor uspeha i dobra za klimu. Svaka tona biogoriva je važna.”
Thorsten Meincke, član odbora za vazdušni i pomorski transport u DB Schenker: „Smanjenje CO2 otiska u lancima snabdevanja nije moguće samo u dalekoj budućnosti, već već danas. Da, održivost ima svoju cenu. Ali sada postoji izbor bilo gde i bilo kada: nijedan kupac DB Schenker-a ne mora da koristi tradicionalni kerozin za svoj vazdušni teret. Nadamo se da će ova poruka dati dalji podsticaj održivosti u vazduhoplovstvu. Kupci koji su već testirali našu SAF ponudu ili je redovno koriste veoma su zadovoljni.”
Od starog do novog
SAF je dokazano alternativno gorivo napravljeno od obnovljivog otpada i ostataka kao što je korišćeno ulje za prženje. CO2 koji se oslobađa tokom sagorevanja motora je upravo onaj CO2 koji je uklonjen iz atmosfere tokom fotosinteze biljaka iz kojih se dobijaju ulja. DB Schenker koristi samo biogorivo koje je sertifikovano bez palminog ulja. Trenutno je SAF tri do pet puta skuplji od konvencionalnog fosilnog goriva.
virtuelna alokacija
Kupci koji odluče da plate SAF-ovu doplatu za virtuelnu alokaciju za svoju avio-prevoznu pošiljku dobijaju sertifikat za svoje ESG izveštavanje o tačnoj količini izbegnutih gasova staklene bašte. Dok se stvarna fizička upotreba SAF-a može odvijati na različitim letovima, klima je takođe zaštićena na isti način, pošto se izbegava ukupna emisija CO2 leta ili pošiljke sa konvencionalnim kerozinom. Ovaj proces se naziva virtuelna alokacija. Takođe se može primeniti na uzvodne emisije iz proizvodnje i transporta biogoriva.
Izbegnuto 40.000 tona CO2
Nova globalna ponuda dopunjuje nedeljnu punu čarter vezu DB Schenker-a između Nemačke i Kine, koja je počela u proleće 2021. i još uvek je jedini redovni kargo let u svetu koji je u potpunosti pokriven od strane SAF-a. Zajedno sa Lufthansa Cargo, već je obavljeno više od 150 povratnih letova između Frankfurta i Šangaja, čime je izbegnuto ukupno više od 40.000 tona CO2. Nastavljaju se i pojedinačni SAF sporazumi sa dodatnim avio-partnerima, kao što je nedavna akvizicija SAF kredita sa Singapore Airlines-om.. https://www.verkehr.co.at/