U noći sa nedelje na ponedeljak, kada je počela nova radna nedelja u transportu, Donja šleska ITD je sprovela akciju uz upotrebu savremene tehnologije. Policijski automobili sa DSRC antenama, odnosno uređajima koji daljinski primaju informacije iz tahografa, postavljeni su duž puteva A4 i S8.
Antene sarađuju sa tahografima instaliranim od 15. juna 2019. godine, pružajući inspektorima informacije kao što su trenutna brzina zabeležena u uređaju, činjenica da je vozačka kartica prijavljena, datum poslednje legalizacije ili tragovi pokušaja razbijanja bezbednosti. Sve to treba koristiti za precizniji izbor kamiona za inspekciju, ali da bi se konačno izrekla kazna, ipak je potrebno normalno stati i potvrditi problem na stacionarni način.
Sinoć su takve stacionarne inspekcije obuhvatile 25 vozila i u 8 predmeta završile pokretanjem upravnog postupka protiv prevoznika. Dva vozača su u naredna tri meseca izgubila i vozačke dozvole zbog manipulacije radnim vremenom obavljenim na dan inspekcije. Prvi od ovih slučajeva možda je izašao na vidjelo upotrebom DSRC antene, jer je uključivao vožnju sa tahografom „isključenim“, putem softvera sa pin kodom. S druge strane, druga manipulacija odnosila se na klasičnu vožnju na tuđoj kartici, jednu od četiri koje drži vozač.
Pored navedenog upravnog postupka, inspektori su vozačima izrekli čak 21 novčanu kaznu. To je uključivalo, između ostalog, skraćivanje odmora, prekoračenje lokalnog ograničenja brzine, ili preticanje uprkos zabrani. Došlo je i do lošeg tehničkog stanja i nedostatka valjane inspekcije. Ovde, međutim, nisu navedeni konkretni detalji.
Evo i saopštenja WITD Wrocław-a:
Tokom noćnih aktivnosti od 8. do 9. oktobra 2023. godine, inspektori drumskog saobraćaja koristili su sistem daljinske inspekcije vozila preko DSRC (Dedicated Short Range Communication) sistema. Ovaj sistem omogućava daljinsko čitanje podataka iz digitalnih tahografa u kamionima. Takvo rešenje omogućava odabir kamiona za inspekciju, u kojima su se možda dogodile manipulacije i prekršaji vezani za radno vreme vozača.
U jednom slučaju, inspektori su zaustavili vozilo na putu za Španiju radi inspekcije. Odmah nakon hapšenja, vozačka dozvola je upoređena sa podacima vlasnika kartice smeštene u 1 tahografski slot instaliran u kontrolisanoj traktorskoj jedinici.
U toku verifikacije ispostavilo se da je vozač, kako je rekao, „uštedeo vreme“, odlučio da svoju vožnju registruje na drugoj vozačkoj kartici. Analiza podataka pokazala je da je nepošteni vozač prešao gotovo 300 km na prijateljevoj kartici.
U drugom slučaju, vozač je koristio napredniju metodu prevare onemogućavanjem tahografa putem PIN koda. Vozač je upravljao vozilom, a tahograf je u to vrijeme bilježio ostatak.
U oba slučaja vozači su „izgubili“ vozačku dozvolu na 3 mjeseca.
U toku ovih aktivnosti pregledano je 25 teških teretnih vozila, u 8 predmeta pokrenut će se upravni postupak protiv prevoznika, a vozači su kažnjeni sa 21 kaznenim obaveštenjem za gore navedene prekršaje i, između ostalog, za skraćivanje dnevnih i nedeljnih odmora, produženje dozvoljene dnevne i kontinuirane vožnje, kao i za nedostizanje tahografskih podataka, prebrzo preticanje na zabranjenim mestima.
Pored toga, zbog lošeg tehničkog stanja i nedostatka tehničkih pregleda, zaplenjeni su tehnički dokazi o pregledanim vozilima i zabranjena dalja
vožnja.
https://40ton.net/zdal