Luksemburška intermodalna kompanija CFL obezbedila je 2,3 miliona evra od Evropske komisije (EK) za delimično finansiranje nadogradnje njihovog terminala Betemburg-Dudelanž. Ukupna vrednost projekta je 7,7 miliona evra.
Novac će biti obezbeđen preko Instrumenta za povezivanje Evrope (CEF) – Transportni pozivi za dostavljanje predloga. „Nadogradnja terminala će omogućiti povećanje manipulativnih kapaciteta dizalica na platformi kombinovanog transporta za preko 60 odsto“, istakli su iz CFL-a. Plan takođe podrazumeva studije o postavljanju 5G mreže u objektu i digitalizaciji i automatizaciji rada terminala. Projekat za nadogradnju CFL terminala počeo je 2021. godine i očekuje se da će biti završen 2024. CFL je upitan kako će se finansirati ostatak projekta, ali nije bilo komentara.
Nadogradnja terminala Bettembourg-Dudelange deo je projekta koji su zajednički pokrenuli CFL i Evropska izvršna agencija za klimu, infrastrukturu i životnu sredinu (CINEA). Ova inicijativa, preimenovana u PULSE, sastoji se od pet projekata. Dva od njih su instalacija treće portalne dizalice i implementacija Remote Operating Sistem-a, što je već obavljeno. Ostatak radova „cilja na povećanje kapaciteta za rukovanje, optimizaciju procesa terminala u smislu digitalizacije i smanjenja emisija ugljenika na platformi železničkog autoputa“, rekao je CFL za RailFreight.com.
Intermodalni terminal Dudelange-Bettembourg
Trenutno terminal može računati na maksimalni godišnji kapacitet od 600.000 TEU. Terminal ima četiri kombinovana železnička koloseka od po 700 metara i dve železničke autoputne platforme, uvek od po 700 metara. Ovo omogućava CFL-u da upravlja sa 12 dnevnih vozova na kombinovanom terminalu i 16 dnevnih vozova na železničkom autoputu. Železnička platforma autoputa je takođe opremljena Lohr železničkim sistemom, koji omogućava horizontalni pretovar poluprikolica koje se ne mogu kranirati.
Slika: © CFL Multimodal.
Terminal ima veze širom Evrope, uključujući Francusku, Italiju, Španiju, Nemačku, Belgiju i Švedsku. Štaviše, zahvaljujući vezi sa Pasauom, u Nemačkoj, terminal može biti povezan i sa Turskom putem železnice. Glavna veza sa terminala Dudelange-Bettembourg je svakako Le Boulou, u južnoj Francuskoj, sa 25 vozova nedeljno.
Izvor: https://www.railfreight.com/
.