Centralno udruženje špedicije i logistike Austrije opisuje planirano brisanje bonusa za vozila Euro VI u planiranoj uredbi o putarini kamiona za 2023. godinu od strane Ministarstva saobraćaja kao jasno neprijateljsko prema klimi. Rezultati tarifa na putarine za kamione, koje se ne očekuju do kraja godine, uprkos obećanju suprotnog, nepotrebno opterećuju industriju dodatnim naporom i planskom neizvjesnošću.
Sa stanovišta transportne i logističke industrije, uredba o tarifama na kamione za 2023. godinu, koja je trenutno u razmatranju, jasno je u suprotnosti sa ciljem punjenja ekološki prihvatljivih kamiona nižim putarinama. Danas Euro VI kamion predstavlja najmoderniju i ekološki najprihvatljiviju tehnologiju u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Ukidanje bonusa za naplatu putarine za Euro VI kamione znači da bi tarife za najmodernija dizelska vozila porasle za 4,1 posto – znatno iznad 2,8 posto za ostale kategorije vozila.
Predsednik Centralne asocijacije Aleksandar Friz zahtijeva najmanje minimalan osećaj realnosti od političara: „Ekološki prihvatljiviji dizel kamioni ne smeju biti kažnjeni, eFuels mora biti promovisan. Kamioni na vodonik imaju veliki potencijal, moraju biti promovisani kada se uvedu na tržište, a neophodna infrastruktura za punjenje goriva takođe mora biti kreirana.
U tom kontekstu, Friesz podsjeća i na neophodnost izdvajanja prihoda od putarine kako bi se postigli klimatski ciljevi: „I demontaža starijih kamiona i kupovina kamiona s alternativnim pogonskim tehnologijama moraju se promovirati tako da je promjena pristupačna i na taj način promovirana.“
Kao i prethodnih godina, logistička industrija će morati da sačeka do kraja 2022. godine za objavljivanje povećanja putarine planiranih za 2023. godinu. U logističkom sektoru, međutim, troškovi putarine su deo cena, oni su problem u pregovorima i planiranju svih učesnika na tržištu, moraju se unositi u IT sisteme i na kraju imati uticaj na krajnje potrošačke cene.
Predsednik Centralne asocijacije Aleksandar Fris:
„Posebno u trenutnoj ekonomskoj situaciji, koju karakteriše veća neizvesnost nego predvidljivost, ovaj pristup nameće dodatna i nepotrebna opterećenja kompanijama.“ Ministarstvo saobraćaja je već nekoliko puta najavilo industriji da će početkom jeseni dostaviti uredbu o tarifama putarine. „Organizaciono, to ne bi trebalo da bude problem i dalo bi logističarima, špediterima, prevoznicima i trgovcima mnogo veću sigurnost planiranja,“ kaže Friesz.
Povećanje cena za kompanije u mnogim oblastima
Ogromno povećanje cijena goriva i nedostatak AdBluea već stavljaju ogroman pritisak na industriju. Od 1. januara 2023. godine, sledeća faza CO2cijena, što će dovesti do daljeg masovnog povećanja troškova transporta. U zaobilaznici preko maloprodajnih cijena, ukupni scenarij će nastaviti pokretati inflaciju i time ugroziti sigurnost snabdijevanja.
https://www.verkehr.co