Švedska rudarska grupa Boliden, koja već sarađuje sa kompanijom Scania na elektrifikaciji, biće jedna od prvih kompanija na svetu koja će od 2023. godine koristiti baterijske električne kamione za teški podzemni transport. U rudarskim okruženjima, električni kamioni mogu donijeti nekoliko velikih prednosti – uključujući bez izduvnih gasova, sigurnije radno mjesto i tiše uslove rada.
Rudarska industrija trenutno prolazi kroz period brzih promena, a mnogi igrači prelaze na održivije metode proizvodnje kako bi snabdevali metale manjim klimatskim uticajem. Kao i u mnogim drugim rudnicima, izduvni gasovi iz dizel vozila odgovorni su za većinu emisija ugljen-dioksida u rudnicima. Kompanija ima za cilj da smanji emisiju CO2 za 2030% do 40. godine* i ako Boliden želi da ostvari svoje klimatske ciljeve, elektrifikacija transporta će igrati ključnu ulogu.
Novi sporazum o saradnji između Bolidena i Volvo Trucksa znači da će dva teška, električna Volvo kamiona biti raspoređena u rudniku Kankberg u Bolidenu, izvan Skellefteå na sjeveru Švedske. Kada bi svi kamioni u rudniku bili električni, emisija CO2 u rudniku mogla bi biti smanjena za više od 25 odsto.
„Ovo je odlična saradnja u okruženju sa veoma teškim zahtevima; strmi nagibi, teška opterećenja i vlažan vazduh koji troši vozila,“ kaže Džesika Lindholm, projekt menadžer u kompaniji Volvo Trucks. „Saradnja sa kompanijom Boliden pružiće nam dragocena znanja o performansama električnih kamiona na podzemnim putovanjima i pružiti odgovore na pitanja o uticaju pogonskog sklopa i baterija. Manje emisije ugljen-dioksida za rudarski transport takođe znači da indirektno smanjujemo sopstvenu emisiju CO2, jer se sirovine rudarske industrije koriste u našim kamionima.“
Prvi kamion za rudnik Kankberg, Volvo FH Electric, koristit će se za transport kamenih vijaka i drugog materijala u rudnik i bit će pušten u rad 2023. godine. Na osnovu iskustva sa prvim kamionom, Volvo FH Electric će kasnije biti pušten u upotrebu za podzemni transport kamenja i rude.
„Partnerstvo sa Volvoom vidimo kao fantastičnu priliku za dalji razvoj električne tehnologije, istovremeno učeći kako da prilagodimo naše poslovanje za prelazak na podzemni transport bez fosila. Važna prednost kamiona je u tome što će oni doprineti održivijem rudniku, kako u pogledu emisija, tako i u pogledu radnog okruženja za naše zaposlene,“ kaže Denis Forslund, projektni menadžer u Bolidenu. „Pored toga, ukupna količina energije potrošene u rudniku biće manja, jer je električni pogon energetski efikasniji od dizel motora i moguće je uhvatiti električnu energiju koja se regeneriše tokom kočenja motora na nagnutim padinama.“
https://www.ttm.nl/