U tri od deset navrata, uzrok nesreće je bio odvraćanje pažnje.
Ukupno gledano, u 29 odsto sluиaja, uzrok nesreжe je bio smetnja. Kada je kvar na upravljačkom programu, ovaj procenat se popeo na 40%. U 19 odsto slučajeva incident se dogodio zbog neregulisane vožnje, posebno prebrze vožnje. I za 13% za tehnički kvar. U manjoj meri, unos alkohola ili droge (5%), neadekvatno skladištenje (4%) i ljudska greška (2%) takođe su bili uzroci nesreća.
Statistika Ministarstva takođe uključuje kada je bilo više nesreća. Iako nije bilo većih razlika između meseci, avgust je bio taj koji je zabeležio najviše nesreća (15). Sa druge strane, Andaluzija i Kastilja y Leon bile su zajednice sa najviše nesreća na svojim putevima, 23 odnosno 20. To izgleda odgovara činjenici da se radi o dva najveća regiona, međutim, baskijska zemlja je treća na rang listi (sa 16), a sledi je pomno Valensijska zajednica (15). Vredno je pažnje da su 2021. godine nesreće u kojima su učestvovala vozila opasne robe koncentrisane u Kataloniji (24) i baskijskoj zemlji (23).
VIŠE NEZGODA, MANJE SMRTNIH SLUČAJEVA
Uprkos činjenici da je 2022. bilo više nesreća nego 2021. godine, i broj povređenih (ozbiljnih i manjih) i broj umrlih se smanjio. Prošle godine zabeležena su dva smrtna slučaja u transportu ADR– a, dok je prethodna bila dvostruka, to je znači četiri smrtna slučaja. Povređeni su 2022. godine imali 53 godine (pet teških i 48 maloletnih), dok su 2021. godine ukupno imali 64 (šest ozbiljnih i 58 maloletnika). Pored toga, prošle godine se u izveštaju naglašava da nije bilo smrtnih slučajeva zbog robe, dok je 2021.
Broj nesreća sa gubicima ili izlivanjem robe bio je veći u 2022. godini, ukupno 37 u poređenju sa 22 u 2021. godini.
https://www.rutadeltransporte.com/