Automatizovane interne logističke platforme, kao što su AGV i AMR, kao i drugi industrijski autonomni roboti, postaju sve rasprostranjeniji zbog litijum-jonskih baterija, jer ih njihove očigledne prednosti čine privlačnijim od raznih alternativa.
Ranije su se najčešće koristile baterije sa hemijom na bazi olovne kiseline, poput viljuškara i drugih industrijskih mobilnih mašina. Bez obzira na specifičan tip, smatra se da ove baterije na bazi olovne kiseline imaju kratak životni vek, posebno kada se koriste u ciklusima dubokog pražnjenja. Brzo rastuće globalno tržište litijum-jonskih baterija omogućilo je kompaniji Johnson Matthei Batteri Sistems da postane lider u industriji, otvarajući nekoliko mogućnosti za rast. Kako sada stoji, kompanija je razvila proizvodne kapacitete pune usluge, omogućavajući joj da ponudi isplativo rešenje za sve kupce.
Zbog niskog životnog veka baterija zasnovanih na olovnoj kiselini, mnogi se sada umesto toga odlučuju za litijum-jonske baterije, čije je životni vek približno 4 puta duži. Ovo je delimično zbog gustine energije, koja može biti i do 5 puta veća u litijum-jonskim baterijama (50-100 Vh/kg u olovnoj kiselini naspram do 260 Vh/kg u NCA/NMC ćelijama). Štaviše, baterije na bazi olovne kiseline mogu biti glomazne, za razliku od Li-jonskih baterija, što znači da su neprikladne za mnoge mobilne robote.
Ublažavanje zabrinutosti za bezbednost litijum-jonskih baterija
Kao i kod mnogih novih tehnologija, litijum-jonske baterije imaju neke nedostatke, a najveća je zabrinutost za njihovu bezbednost. Termički beg je moguć u slučaju pregrevanja ili prekomernog punjenja, što može dovesti do požara. Ali rizik od ovoga se može svesti na minimum. Johnson Matthei Batteri Sistems je to postigao korišćenjem sistema za upravljanje baterijom – koji se takođe može koristiti za merenje informacija o bateriji – i obezbeđivanjem robusnog mehaničkog dizajna.
Štaviše, većina visokokvalitetnih baterija ima sekundarnu rezervnu zaštitu, kao što je osigurač ili SCP. Robusni dizajn je takođe kritičan, štiti bateriju od fizičkog oštećenja i istovremeno doprinosi dugom veku trajanja. Držači ćelija, konektori za ćelije, kućišta – sve treba da bude napravljeno prema najvišim mogućim specifikacijama za maksimalnu efikasnost.
Ćelijska hemija za dalje povećanje bezbednosti
LFP ćelijska hemija se sada koristi u mnogim industrijskim aplikacijama kako bi se dodatno poboljšala bezbednost. Ovo je još uvek li-jonska tehnologija, ali se ponaša manje nasilno kada je podvrgnuta bilo kojoj vrsti sile. Čak i puknute LFP ćelije izazivaju samo dim ili manju vatru sadržanu u bateriji, plus njihove termalne temperature su veće od NMC i NCA. LFP ćelije takođe imaju izuzetno dug životni vek, čak i sa 100% dubinom pražnjenja (DoD). U zavisnosti od modela, cifra bi mogla da dostigne 2.000 ili više ciklusa, oko duplo više od NMC i do četvorostruko više od NCA. Dodajte smanjenje DoD-a i ukupan broj može biti nekoliko hiljada više.
Postoji kompromis za dodatnu sigurnost i performanse: gustina energije je niža od NMC i NCA – trenutno je 150-200 Vh/kg naspram 220-270 Vh/kg. Ali gustina energije se stalno poboljšava i već je prihvatljiva za industrijsku primenu. Štaviše, već je do 4 puta veći od olova olovne kiseline. Zahvaljujući ovoj poboljšanoj gustini energije, LFP ćelije sada postaju poželjan izbor za mnoge industrijske baterije.
Proizvodnja LFP baterija ima neke izazove, ali to ne bi trebalo da spreče iskusne proizvođače, kao što je Johnson Matthei Batteri Sistems, da ih efikasno proizvode.
Johnson Matthei Batteri Sistems, deo grupe Johnson Matthei, je evropski proizvođač naprednih baterijskih sistema sa značajnim iskustvom u ovoj oblasti. Kompanija je specijalizovana za procese montaže litijum-jonskih baterija, proizvodnju širokog spektra paketa baterija sa različitim primenama, i posluje u svim drugim oblastima proizvodnje baterija, uključujući dizajn, izradu prototipa i montažu. Dizajnira i proizvodi napredne sisteme baterija od 3,6V do 60V, koristeći svoju stručnost i proizvodne mogućnosti za proizvodnju baterija koje ispunjavaju sve međunarodne standarde i očekivanja kupaca iz različitih industrija.
Trenutno, Johnson Matthei Batteri Sistems radi na nekoliko novih projekata, kao i na internim projektima za razvoj svojih proizvodnih mogućnosti. Kako se tržište za AGV vozila trenutno povećava, kompanija očekuje da će dalje razvijati svoj otisak u ovoj oblasti. Jedna oblast od posebnog interesa je poboljšanje performansi baterijskog paketa povećanjem životnog ciklusa. Ovaj fokus na poboljšanju pomogao je JMBS-u da postane jedan od najpouzdanijih proizvođača litijum-jonskih baterija u svetu.
Izvorhttps://www.logisticsbusiness.com/