Godinu dana nakon stupanja na snagu glavnih odredbi EU Paketa mobilnosti 1 (MP1), IRU je okupio industriju drumskog transporta i grupe za sprovođenje u radionici kako bi procenio situaciju. Od februara 2022. većina odredbi EU MP1 je na snazi. Industrija radi po novim pravilima koja regulišu periode vožnje i odmora, postavljanje vozača i pristup tržištu i profesiji drumskog prevoza.
Iako je Evropska komisija već razjasnila mnoge nove odredbe, sektor je i dalje zabrinut zbog više oblasti kojima nedostaje jasnoća. Zajedničko razumevanje, primena i primena MP1 pravila su od ključne važnosti i za prevoznike i za one koji ih primenjuju u svim državama članicama.
Projekat TRACE 2 finansiran od strane EU – koji ima za cilj promovisanje zajedničkog razumevanja i harmonizovane implementacije i primene MP1 – razvio je set smernica za implementaciju i sprovođenje koje će služiti kao pouzdana zajednička referenca za primenu odredbi MP1.
Konfederacija organizacija za sprovođenje zakona u drumskom saobraćaju (CORTE) i IRU podelili su preliminarne rezultate iz TRACE 2 tokom radionice. Direktorka za zastupanje IRU-a za EU Raluca Marijan rekla je: „IRU će nastaviti da bude jedan od ključnih promotera doslednog tumačenja i primene pravila koja regulišu drumski transport. „Dok su zvanična meta TRACE 2 izvršioci, odlučili smo da obučimo korak dalje i uključimo i operatere. Svi moraju biti na istoj strani.”
Projekat TRACE 2 je do sada identifikovao pitanja u vezi sa sprovođenjem i razvio praktične smernice za sprovođenje. Projekat će kreirati materijal za obuku i podizanje svesti na osnovu smernica za obuku službenika za kontrolu i negovanje jedinstvenog pristupa sprovođenju. Dalja obuka će se održati u aprilu i maju 2023. godine.
IRU takođe planira nekoliko vebinara obuke sa svojim članovima, nacionalnim transportnim federacijama i kompanijama u maju i junu 2023. kako bi podelio TRACE 2 materijale i znanje sa transportnim operaterima. Vebinari će se fokusirati na uticajne odredbe MP1, kao što su odmor u kabini, povratak vozača kući, povratak kamiona, postavljanje vozača i korišćenje pametnog tahografa. Sesije obuke će se fokusirati na isporuku sadržaja za distribuciju proizvedenih za izvršioce i operatere kroz interaktivne sesije obuke koje predvode instruktori. Fokus će biti na praktičnoj primeni smernica za sprovođenje, uključujući realne scenarije.
TRACE 2 sprovode u partnerstvu CORTE, Evropska federacija transportnih radnika, Skuaris, Euro Contol Route, Evropska mreža policije na putevima i IRU.
https://www.iru.org/