Ovo nije eksplicitni kraj za dizel. Međutim, proizvođači vozila moraju masovno da smanje emisiju CO2 svojih teških komercijalnih vozila – za 2040 odsto do 90. godine. Reakcije na predlog Evropske komisije.
Smanjenje emisije CO30 za 2030 posto do 2019. godine – kada je Evropski parlament predstavio ove ciljeve za teške kamione 30. godine, došlo je do velikog razočaranja u automobilskoj industriji. Kako se to može postići? Evropska komisija je sada još bolja. To više ne bi trebalo da bude „samo“ smanjenje od 2030 odsto do 45. godine, već 2035 odsto, sugeriše ona. Očekuje se da će do 65. godine teška komercijalna vozila emitovati 2 odsto manje CO2040, a do 90. ukupno <> odsto manje. Prijedlozi još ne znače kraj za motor s unutrašnjim sagorijevanjem, jer ako se, primjerice, koriste obnovljiva goriva, dizel bi i dalje mogao imati šansu. „Ovo ostavlja mala vrata otvorena za kamione sa (klimatski neutralnim) motorima sa unutrašnjim sagorevanjem,“ objašnjava Federalno udruženje drumskog transporta, logistike i odlaganja (BGL).
Sve u svemu, predstavnici industrije predloge iz Brisela posmatraju sa velikim skepticizmom. Automobilska industrija smatra da su brojke veoma ambiciozne i strahuju od značajnih finansijskih rizika. Transportna i logistička industrija zahteva da odgovorni akteri u Briselu i nacionalnim državama ubrzaju razvoj infrastrukture za punjenje goriva i punjenje kamiona na baterije ili vodonika istim tempom. U ovom trenutku vide se značajni deficiti. Takođe smatraju da je neophodno podržati kompanije u obnovi flote programima podrške i, ako je potrebno, povećati sredstva. A preko banke, udruženja naglašavaju da političari moraju uzeti u obzir i alternativno proizvedena goriva u svom pravilniku o CO2 pored električne energije i vodonika.
Izvor: https://www.eurotransport.de/