Helrom GmbH koristi tržišno spremnu i globalno patentiranu tehnologiju teretnih vagona sa kojom se sve vrste kamionskih prikolica mogu brzo i bez utovara terminala železnicom. Karavan Helrom predstavlja pravi proboj za prebacivanje teretnog saobraćaja na železnicu, a time i za postizanje klimatskih ciljeva. Tržišno pokretanje vagona Helrom sada finansira Federalno ministarstvo za digitalne poslove i saobraćaj sa 15 miliona eura u okviru federalnog programa „Budućnost željezničkog teretnog saobraćaja“.
Oko 74 odsto drumskog teretnog transporta čine kamionske prikolice, koje ne samo da imaju značajan uticaj na životnu sredinu, već i zagušuju putnu mrežu. Do sada se, međutim, samo 2% kamionskih prikolica prevozi željeznicom. Razlozi za to su tehnološke i ekonomske prepreke. Skoro sve prikolice koje se koriste u Evropi nisu dizalice i ranije su se mogle transportovati samo uz veliki napor teretnim vozom. To je zahtevalo značajna ulaganja u centralne utovarne terminale sa dugim vremenom izgradnje. Po prvi put, tehnologija Helrom prikolice nudi mogućnost održivog prevazilaženja ovih barijera.
Utovar fleksibilne lokacije i bez posebnog terminala Karavan za prikolicu Helrom trenutno je jedini tržišno spreman sistem koji omogućava horizontalno utovar kamionskih prikolica bez utovarnog terminala
. Asfaltirana površina pored staze je dovoljna. Automobil Helrom se otvara bočno i prikolica za kamion se gura u transportnu torbu automobila pomoću traktora. Proces utovara se može odvijati za nekoliko minuta gde god je pored staze dostupno odgovarajuće područje. Uspostavljanje novog utovarnog čvorišta moguće je u vrlo kratkom vremenu bez velikih građevinskih projekata. Eliminacija skupih terminala omogućava industriji i trgovini utovar prikolica kamiona na željeznice upravo tamo gdje ima ekonomskog i logističkog smisla.
Uspješan rad između Düsseldorf-Beča Od 2020. godine, Helrom Trailer Rail se koristi sa velikom potražnjom na prvoj vezi između Düsseldorfa i Beča
i prošao je svakodnevni praktični test sa velikim uspjehom. Helrom GmbH upravlja prikolicom željezničkog transporta u potpunosti iz jednog izvora, sa vlastitim vozovima, vlastitim mašinovođama i osobljem. Kao rezultat toga, postignuta je tačnost i pouzdanost transporta koja je jedinstvena na tržištu.
Do kraja 2022. godine, više od 680 železničkih vozova Helrom već je saobraćalo na ovoj ruti. Kao rezultat toga, najmanje 16.000 kamionskih prikolica brojnih špeditera i špeditera prebačeno je sa ceste na željeznicu. To odgovara uštedi od više od 10.000 tona emisije CO₂.
Roman Noack, izvršni direktor Helrom GmbH, naglašava: „Finansiranje oko 15 miliona je priznanje za nas. Ovo je veliki uspeh za transportnu tranziciju u Nemačkoj i za naš cilj neto nultog transporta. Uspješno smo dokazali da se značajno smanjenje emisija CO₂ u teretnom transportu može postići za samo nekoliko godina – fleksibilno, nacionalno i bez većih infrastrukturnih ulaganja. Naše rešenje je ekonomski održivo i veoma lako za implementaciju. Na ovaj način ne samo da velikim korporacijama nudimo pravu alternativu drumskom saobraćaju, već po prvi put otvaramo i upotrebu železnice za sva mala i srednja preduzeća.“
https://www.verkehr.co.at/