Savezni savet Nemačke glasao je za produženje, do 31. marta, uredbe kojom se daje prioritet teretnim vozovima koji prevoze energente (EnKo vozovi) na nemačkoj železničkoj mreži. Ovo je za RailFreight.com rekao portparol nemačkog udruženja za železnički teret Die Guterbahnen (NEE). Odluka je doneta uprkos tome što NEE i Udruženje nemačkih transportnih kompanija (VDV) tvrde da ta mera nije neophodna.
Uoči glasanja Saveznog veća u petak 10. februara, dva udruženja su izjavila da je tu politiku trebalo prekinuti jer nije imala značajan uticaj. Red vožnje koji je posebno osmislio nemački infrastrukturni menadžer DB Netze, prema rečima dva udruženja, nije doneo nikakve prednosti u odnosu na redovne. Već krajem oktobra Deutsche Bahn je saopštio da nije dobio značajniji broj zahteva od železničkih preduzeća za promenu trase dodele za EnKo vozove.
Kako je istakao generalni direktor NEE Peter Vestenberger: „Tokom 140 dana saobraćaja, u DB Netzeu je kreirano ukupno samo 2.334 reda vožnje teretnih vozova za utovarene ili prazne vožnje energetskih vozova sa aplikacijama za određivanje prioriteta. To otprilike odgovara obimu pola dnevnog saobraćaja u nemačkom železničkom teretnom saobraćaju”. NEE je u oktobru istakla da ne moraju biti raspoređeni dodatni vagoni da bi se nosili sa uredbom.
EnSiTrV uredba
Nemačka vlada je počela da radi na rešenju za zamenu isporuke gasa iz Rusije zbog invazije Moskve na Ukrajinu već početkom avgusta 2022. Vlada je do kraja meseca usvojila Uredbu o energetskoj bezbednosti transporta (EnSiTrV). Uredba je zamišljena da ima alternativne izvore energije u odnosu na one koji dolaze iz Rusije, odnosno gas. Vozovi koji prevoze ugalj i mineralno ulje u Nemačkoj su stoga dobili prioritet u redu vožnje DB Netze-a, čak i ispred putničkih vozova.
U Nemačkoj su zapravo ponovo otvoreni različiti rudnici uglja kako bi se obezbedilo da nemačka domaćinstva mogu da se greju tokom cele zime. Potpredsednik VDV Joahim Berends je podvukao da je kombinacija baržnog i železničkog transporta omogućila da dodatni ugalj potreban za zamenu gasa iz Rusije može da stigne do elektrana. „Još pred kraj zime jasno je da je veliki broj teretnih železnica ispunio svoju odgovornost i uradio svoj posao“, dodao je on.
https://www.railfreight.com/