OPERATIVNI SASTANAK NA GP I CI GRADIŠKA, zakazan je za petak 07.04.2023 godine teme:
Postupak i procedure u procesu carinjenja;
Vremenski okvir i vrednovanja postupaka službenika tokom procedura;
Carinski prekršaji;
NCTS, AEO idr.
Carinski terminali i koordinacija postupanja;
Najava postupaka i mjesto špedicija;
KLASTER LOGISTIKA predstavlja okupljanje kompanija sa ciljem jačanja konkurentnosti, inovativnosti i poboljšanje poslovanja u logistici. Dugogodišnja saradnja, brojna razmjena mišljenja, dijalozi i kritički osvrti kompanija doveli su do potrebe da se suočimo sa svim poteškoćama u svakodnevnom izazovnom poslovanju, i bili su razlozi da pokrenemo inicijativu okupljanja pod kišobran zajedničkog djelovanja s ciljem rješavanja pojedinačnih i zajedničkih interesa.
KLASTER LOGISTIKA povezuje poslovne subjekte srodnih ili različitih delatnosti i sa njima povezanih organizacija podrške u okviru geografski koncentrisanih regionalnih, tradicionalnih ili drugih organizacionih formata, kao i druge institucije i organizacije koje garantuju kritičnu masu znanja, tehnologija, resursa i sredstava značajnih za jačanje konkurentnosti pojedinačnih preduzeća, članova i klastera kao cjeline.
Klaster logistika uspostavlja saradnju, kooperaciju, koordinaciju članova s ciljem ostvarenja veće konkurentnosti preduzeća, čime se ostvaruje jačanje regionalnog identiteta i građenje nacionalnog i internacionalnog ugleda.
KLASTER LOGISTIKA – grupacija TRANSPORT I ŠPEDICIJA – tragom inicijative Konzorcijuma logistike BiH, UDRUŽENJA DRUMSKIH PREVOZNIKA REPUBLIKE SRPSKE, KLASTER CENTAR TUZLA, BIHAĆ, SREBRENIK, ZVORNIK, i dr, zatražili su hitan sastanak u UINO BIH, te isti realizovali sa ciljem definisanja operativnog plana aktivnosti na poboljšanju, unapređenju i otklanjanju problema u svakodnevnom radu transportnih (prevozničkih) i špediterskih komapnija u Bosni i Hercegovini.
Predstavnici UINO BiH su prihvatili zahtjev i u punom kapacitetu, profesionalnom, odgovornom i nadasve korektnom nivou pristupili sljedećim pitanjima :
- Postupak i procedure u procesu carinjenja;
- Vremenski okvir i vrednovanja postupaka službenika tokom procedura;
- Carinski prekršaji;
- NCTS, AEO idr.
- Carinski terminali i koordinacija postupanja;
- Najava postupaka i mjesto špedicija;
Trenutno stanje zadržavanja drumskih prevoznika zbog dužine trajanja carinskih postupaka, kako prilikom izvoza tako i kod uvoza robe u Bosnu i Hercegovinu su neprihvatljivi, jednostavno prosječno vrijeme zadržavanja je oko 11,5 sati. Posljedice koje trpimo su takve prirode da direktno prouzrokujemo povećanje troškova u poslovanju, a samim tim i na kalkulaciju cijene prevoze, odnosno na cijene gotovih proizvoda.
Na pojedinim carinskim terminalima, ( posebno su istaknuti GRADIŠKA, RAČA ,IZAČIĆ i drugi) carinski postupci su „neopravdano dugi“, postupak pojedinih carinskih službenika je u službi odugovlačenja i opstrukcije carinskih procedura, a kao posljedica je neopravdano dugo čekanje koje je iznad prosjeka od 11,5 sati.
Predstavnici UINO su saglasni da se sačini operativni plan i da zajedno sa predstavnicima UINO BiH, operativnim radom zajedno otklonimo prepreke rada na carinskim ispostavama, bilo da je riječ o graničnim prelazima, regionalnim centrima aktivno učešćem u eliminaciji svih „bespotrebnih“ svjesnih i nesvjesnih postupaka pojedinaca ili grupa, a u cilju da zajedničkim radom svih subjekata u lancu dovedemo do kvalitetnijeg nivoa primjene samih propisa i procedura.
Svi smo se usaglasili da se mora, bez odlaganja skratiti vrijeme zadržavanja u okviru postojećih procedura. Pozivamo sve učesnika od vozača, menadžera, disponenata, špeditera i drugih logističkih radnika da daju doprinos poboljšanju stanja. Naime, posredstvom emaila info@logsitika.ba ili Viber zajednice ili direktnim kontaktom možemo prosširiti i dopuniti listu problema i neusaglašenih aktivnosti koje uočite ili ste uočili u toku poslovanja.
Iz ugla grupacije drumskih prevoznika istakli smo sljedeća pitanja i obrazložili ih:
- dužina zadržavanja od ulaska do izlaska za svaku aktivnost ( prezentovali smo sve dosadašnje prikupljene nelogičnosti i „neprofesionalne postupke>“ pojedinih carinskih službenika na graničnim prelazima Izačić, Gradiška, Rača, Karakaj i drugi);
- Zatraženo je da po ugledu na druge zemlje i praksu bude dozvoljeno Ugovorom iznamljivanje izmjenljivih transportnih sudova, poluprikolica, po modelu kontejnera. Objasnili smo specifičnost Istanbulske konvencije koja je krivo tumačena u dijelu specifičnih mašina i vozila.
- Objasnili smo postupke pojedinaca koji su direktno opstruisali rad drumskih prevoznika (navodeći imena, smjene i vrijeme koje je utrošeno , od IMT do direktnih zahtjeva pojedinaca;
- Vrednovanje rada državnih službenika na svim nivoima operativnog rada transportne politike
- GRANIČNI PRELAZI – zadržavanje vozila
- Procedura rada granične policije
- Procedura rada carinskih službenika
- Procedure rada prateći službi za kontrolu
- Radno vrijeme 24 sata za službe
- Troškovi kojima su prevoznici izloženi sa komparacijom da se u drugim zemljama terminali ili ne plaćaju ili su cijene do 5 eura. Takođe, predstavnici Uprave UINO BiH su prihvatili da se urade i potrebne revizije obaveza koje su preuzete Ugovorima za upravljanje terminalima;
- Probleme koji su specifični za svaki pojedinačni terminal od Vage koja pripada Bosni i Hercegovini ali je koriste carinici Hrvatske prilikom izlaska iz Hrvatske, od fotografija i video zapisa da se 5 vozila zadržava i do 5 sati, preko carinskih prekršaja koji su bez opravdanosti, izrečeni pojedinim drumskim prevoznicima;
- Sanitarni minimum i higijenski uslovi na terminalima su takođe istaknuti uz potrebu da svi učesnici i korisnici budu odgovorni;
- Manjkavost kapaciteta pojedinih terminala
- Razjasnili smo da se proces odobravanja pojednosatvljenih postupaka odvije u skaldu sa zakonskim rokom „za potpunu dokumentaciju u roku od 60 dana“. Apelujemo, da iamoci određenih statusa da kompletiraju dokumentaciju i da se uz pojednosatvljene procedure skrati vrijeme zadržavanja i pritisak na terminale.
- Saglasni smo da je potrebno usaglasiti procedure i psotupke na svim carinskim ispostavama ujednačiti, predočili smo da postoje odstupanja, a to će svakako biti direktna intervencija na opartivnim sastancima u narednom periodu.
- Zaključili smo da ćemo proaktivnim operativnim planom, uz učešće i partnerstvo privrednih subjekata okupljenih kroz zajednički nastup miejnajti trenutno stanje, a ne samo pisanjem i međusobnim prepisivanje, preokrenuti sadašnje stanje.
- Kada je u pitanju NCTSi uvođenja novog kompjuterizovanog tranzitnog sistema, problem sa kojim se suočava UINO BiH za pristup konvenciji je ELIMINISANJE TAKSE. Apelujemo da se usmjerimo i ka Ministartsvu Finansija BIH, ukoliko se ne eliminiše taksa, ostaćemo kao jedina zemlja u okruženje bez NCTS u punom kapacitetu.
- Upozanti smo sa „selektivnošću“, te neophodnosti da se potpuno primjeni u praksi. Zato pozivamo da dopunimo saznanja o postupanju pojedinaca na ispostavama.
- Dogovorili smo da se radno vrijeme sinhronizuje sa radnim vremenima službi u Bosni i Hercegoini, te sa susjednim carinskim službama.
- Osim konstatacije, da je neophodno HITNO USAGLASITI RAD pratećih službi FITO-SANITARNIH, VETERINARSKIH, i drugih kontrolnih organa jer nadležnost je u Upravama kojima smo se obratili za operativni sastanak. Mi, mi se ne možemo zadovoljiti prepiskom koja do sad niej urodila plodom. Izrazićemo u troškovima.
- Problem zadržavanja i usporavanja na granicama sa R Hrvatske, neophodno je da putem zvaničnih diplomatskih kanala komunikacija zatražimo rješavanje problema. Svakako, „pojedinačna okupljanja i iskazivanje dobre namejre ali bez odobrenja Brisela to neće ići“, zato ćemo putem zvanične delegacije EU ali uz naše MIP Bosne i Hercegovine.
KLASTER LOGISTIKA će u naredna dva dana prikupiti sve podatke sa terena i iz realnog ugla drumekih prevoznika sa cijelog ekonomskog područja Bosne i Hercegovine, te sistematizovati i dopuniti postojeća saznanja, a u dogovoru sa UINO BiH odredite termine operativnih sastanaka na „terenskom dijelu“, centrima i ispostava.
Iz ugla grupacije Špedicija istakli smo sljedeća pitanja i obrazložili ih:
- Osvrnuli smo se na aktuleni trošak od 40,00 KM za sat rada carinskog službenika se odnosi na jedan sat rada i nebi se trebao odnositi na broj deklaracija u okviru toga radnog sata; Predložili smo da se razmotri izmjena „člana 3 stav e“
- e) odobreni prostori u pojednostavljenim carinskim postucima (vlastiti prostor korisnika kućnog carinjenja ili neko drugo mjesto odobreno odobrenjem za korištenje postupka kućnog carinjenja, te vlastiti prostor ovlaštenog primatelja i ovlaštenog pošiljatelja)
- Razmatrali smo modul selektiviteta koji proizilazi iz sistema ASYCUDA
- Probelmi NCTS
- Radno vrijeme carinskih ispostava u BiH uskladiti sa radnim vremenom carinskih ispostava shodno lokacijama (kolicini prometa ) kao i u EU. ( ukinuti radne subote ) , radni dani pon – pet od 06h do 22 h, i u unutrasnjim ispostavama rad samo u jednoj smjeni .
- Modifikacije (sve vrste izmjena carinskih prijava osim novcanih izmjena ), premjestiti iz Regionalnih Centara u carinske ispostave , radi operativmosti , brzine i slicnog .
- Transfer roba iz zemaljama, sa kojim imamo potpisane ugovore o slobodnoj trgovini, uspostaviti u cjelosti primjenu Ugovora
-
na primjer robu je pregledao „veterinsrski inspektor“ u Zagrebu, ali mi je pregledamo ponovo u Gradišci, poslije u Laktašima, zaključujemo da na razdaljini od 180 km smo imali tri veterinska pregleda, plus sanitarac ili trzni i carina ….da li je to slobodna trgovina ?!
-
- Prohodnost carinskih garancija na cijeloj teritoriji BiH .
- Dozvoliti špediterima podnosenje dokumenata na bilo kojoj lokaciji sa bilo koje lokacije
- AEO odobrenja
KLASTER LOGISTIKA će u naredna dva dana prikupiti sve podatke sa terena i iz realnog ugla špediterskih preduzeća sa cijelog ekonomskog područja Bosne i Hercegovine, te sistematizovati i dopuniti postojeća saznanja, a u dogovoru sa UINO BiH odrediti termine operativnih sastanaka na „terenskom dijelu“, centrima i ispostava.
KLASTER LOGISTIKA