Prema navodima kompanije Volvo Trucks, švedski proizvođač kamiona testirao je prikladnost sudara teških električnih vozila, koja su započela serijsku proizvodnju u septembru 2022. godine, kako bi mapirala tipične scenarije nesreća. Prema navodima kompanije, vozila FL, FE, FM, FMX i FH Electric dizajnirana su da zadovolje nivo bezbednosti dizel kamiona i na taj način izdrže mogući uticaj do maksimuma.
„Električni kamioni kompanije Volvo Trucks imaju iste kabine kao i naši tradicionalni dizel kamioni,“ kaže Anna Wrige Berling, direktorka za saobraćaj i bezbednost proizvoda u kompaniji Volvo Trucks. Prema Wrige Berlingu, e-kamioni takođe imaju iste napredne bezbednosne funkcije koje su namenjene sprečavanju nesreća od samog početka.
Volvo Trucks: Stage 1 – The virtual accident simulation
„Proračuni i virtuelne simulacije su osnova za razvoj i verifikaciju sigurnog dizajna za naše električne kamione,“ objašnjava Wrige Berling. Na ovaj način, Volvo Trucks može digitalno testirati različite scenarije i parametre. U cilju provere rezultata simulacija, proizvođač vozila takođe vrši testove sudara sa vozilima u realnim uslovima. „Svrha kompletnih testova sudara je da se smanji rizik od požara i izlivanja hemikalija. On proverava da li baterije i električne komponente ostaju na snazi u slučaju nesreće i da li se visokonaponski sistem gasi,“ rekao je bezbednosni zvaničnik kompanije Volvo Trucks.
Fizički crash test: Nivo 2 – stvarne situacije nesreća
Pored virtuelne simulacije, Volvo Trucks se oslanja i na pravo testiranje za svoju distribuciju i dugolinijske kamione. Ovde kompanija sa sedištem u Geteborgu u suštini simulira tri vrste nesreća kako bi proverila rezultate virtuelnih testova. Između ostalog, za vozila se vrše testovi bočnog udara, u kojima se šasija – koja simulira automobil – sudara bočno sa baterijama. Ovi testovi su potvrdili da su baterije sa svojim modulima i ćelijama dobro zaštićene i ostaju na snazi čak i pod jakom silom. Urađeni su i testovi prevrtanja.
Cilj takve prinudne nesreće je da se proveri da li se visokonaponski sistem automatski isključuje kako bi se smanjio bezbednosni rizik za vozača i spasilački tim. Prema navodima kompanije Volvo Trucks, vozila su prošla i ovaj test. Treći test je takozvani test barijere, u kojem se kamioni sudaraju sa preprekom koja simulira zadnji deo drugog kamiona. Ovde se vrše ispitivanja kako bi se videlo da li električne instalacije i komponente ostaju na mestu ispod kabine.
Video snimak opsežnih testova sudara kompanije Volvo Trucks možete pogledati ovde.
https://www.eurotransport.de/