Potražnja za kamionima, posebno iz flote, snažno gura tržište koje pati od još uvijek visokog vremena isporuke.
Inflacija se suočava sa situacijom koja je praktično van kontrole u smislu pristupa prevoznika najbitnijim proizvodima za obavljanje svoje delatnosti. Ne idući dalje, cena kamiona je skočila ni za šta više i ništa manje od 40% u poslednje dve godine, što je neprivlačna realnost kojoj moramo dodati rast finansijskih troškova da bismo imali novo industrijsko vozilo koje služi ili za proširenje flote ili za obnavljanje postojećeg. Povećanje cijene sirovina kao i nedostatak određenih komponenti pojavljuju se kao odlučujući uzrok ove evolucije cijena.
Radiografija stanja VI tržišta stigla je ovog ponedeljka iz ruke Faconauto-a, španskog poslodavca dilera, koji istovremeno ističe snagu potražnje za industrijskim vozilima od strane prevoznika, sve više kanalisanu preko flotnih preduzetnika, a manje preko samozaposlenih. „Maloprodaja prodajnih salona nije zadovoljavajuća“, rekla je Pilar Fernandez, predsjednica Odjela za industrijska vozila Faconauto, koja okuplja 100 dilera koji zapošljavaju 6.500 ljudi.
Međutim, ovo više nego značajno povećanje cena koje je potvrdio Faconauto delimično je nadoknađeno proverljivim smanjenjem potrošnje goriva novih vozila koje su razvili proizvođači. Transportni preduzetnici zarađuju sve više brojeva i sve češće se klade na obnavljanje vozila zbog uverenja da svaka nova generacija modela donosi dodatnu profitabilnost zbog smanjenja potrošnje dizela što nije čudno da su oko 10% u odnosu na zamenjena vozila. Pored toga, prognoza za 2024. godinu ukazuje na dugo očekivanu stabilnost u prodajnim cenama vozila.
Stanje na španskom tržištu komercijalnih vozila je stoga obeleženo izraženom neravnotežom između ponude (proizvodnih kapaciteta) i potražnje (rastuća potreba za vozilima za prevoz sve više robe drumom), rokovima isporuke koji su između tri i četiri četvrtine (rok nije poboljšan u poslednje vreme) i više nego dobrim zdravljem postprodajne aktivnosti (prognoza rasta je 10% za ovu godinu) obilježeno povećanjem prometnih vozila, većom starošću parka i potrebom da se nastave popravke suočeni s nedostatkom novih jedinica.
KONSOLIDACIJA OPORAVKA
Trgovci komercijalnim vozilima očekuju da će ove godine konsolidovati oporavak tržišta, nakon što su registracije prošle godine bile bolje nego što se očekivalo i skoro vratile na nivo pre pandemije.
Registracija komercijalnih vozila zatvorena je 2022. godine sa 22.892 prodatih jedinica, što predstavlja povećanje od 12,9% i poklapa se sa podacima iz 2019. godine.
„Prošla godina se može opisati kao pozitivna za ovaj sektor jer, uprkos tome što nisu bili u stanju da zadovolje svu postojeću potražnju, dileri su 2022. godinu završili sa dovoljnom profitabilnošću. Da smo imali više jedinica na raspolaganju, rezultati bi bili mnogo bolji za mreže. U kontekstu nedostatka zaliha zbog poluprovodničke krize, propustili smo više ravnoteže u distribuciji kamiona po brendovima, koji su previše naginjali ka direktnoj prodaji velikim nacionalnim flotama. To nas brine“, rekla je Pilar Fernandez.
Faconauto je nagovestio da će i ove godine postojati problemi u snabdevanju, što zajedno sa neizvesnom ekonomskom situacijom, vođenom rastom stopa ili cena, dovodi do predviđanja da će registracije komercijalnih vozila ove godine porasti samo za jedan odsto, da premaše 1.23 registracija i ponovi brojke pre pandemije. U 000. godini, sa više dostupnih jedinica, tržište bi premašilo 2024.24 kamiona i rast od 000%.
Dileri su već obavezali sve jedinice dostupne za ovu godinu, a rokovi isporuke su još uvek oko godinu dana. Ovaj nizak promet na zalihama utiče i na tržište polovnih vozila, čiji su transferi prošle godine pali za 5% u odnosu na 2021. godinu, na 50.756 jedinica. Ovaj pad je uglavnom posledica činjenice da su modeli stari do tri godine naglo pali (-18,2%) zbog pomenutog nedostatka jedinica. Ove godine transferi polovnih vozila ostaće na istom nivou kao i 2022. godine, sa približno 51.000 jedinica (+1%), od čega skoro 50% odgovara vozilima sa više od osam godina.
STARI PARK
U tom smislu, Faconauto je pokazao svoju zabrinutost zbog starenja flote industrijskih vozila. Konkretno, od 496.000 kamiona u opticaju, 58% je starije od deset godina. Prosečna starost naših kamiona je 13,5 godina.
Što se tiče procesa elektrifikacije, Faconauto je naznačio da prošle godine gotovo da nije ostvaren napredak jer se tržište ponovo susrelo sa istim problemima, uglavnom tehnologijom koja nije zrela i oskudnim razvojem infrastrukture punjača.
„Prelazak na električnu mobilnost komercijalnog vozila malo je zapeo za stvarnost: malo tehnološkog razvoja, problema u raspoređivanju punjača i nedovoljne pomoći za njegovu implementaciju. Električno vozilo nije za svakoga, samo za neke. Ove godine, međutim, dileri su uložili veliki napor da kupe električna vozila,“ rekao je predsednik odeljenja za industrijska vozila kompanije Faconauto.
SVE VEĆA DIREKTNA PRODAJA OD STRANE BRENDOVA
Aspekt koji takođe sve više definiše naše tržište daje rast veličine transportnih voznih parkova i realizacija direktnih prodajnih operacija brendova njihovom krajnjem kupcu, prenosi Pilar Fernandez, predsednik Odeljenja za industrijska vozila kompanije Faconauto, koja je istakla ulazak investicionih fondova u sektor transportnog poslovanja. , fenomen koji je predodređen da se ponovi i koji po njegovom mišljenju pokazuje snagu aktivnosti.
DIMENZIONIRANE MREŽE
Analiza stanja zvaničnih mreža različitih proizvođača daje zadovoljavajući balans u pogledu dimenzionisanja i prilagođavanja nivou potražnje koji zahteva svaki brend. Ove godine, pored toga, svi brendovi moraju potpisati nove ugovore o koncesiji sa svojim mrežama. „Verujemo da će doći do stabilnosti, bez isključivanja bilo kakvog mogućeg procesa koncentracije u brendovima sa velikim brojem pomoćnih tačaka,“ predviđa Pilar Fernandez.
Među izazovima dilera su poteškoće u pronalaženju specijalizovanih mehaničara ili potreba za prilagođavanjem dolasku na radionice vozila opremljenih alternativnim pogonskim sistemima. Glasnogovornica Faconauta pozitivno cijeni trud koji su brendovi uložili pred svojim dilerima u ovom poglavlju.
KRITIKA EURA VII
Među kritikama koje se većina slaže sa brendovima i dilerima čini se razvoj budućeg Euro VII standarda, koji tek treba da bude definisan, ali ako bude odobren kao što je danas definisan, stvara veliko protivljenje zbog potrebe za velikim investicijama (koje se ne mogu koristiti za elektrifikaciju) kako bi se postigla gotovo beznačajna poboljšanja u odnosu na sadašnji Euro VI standard.
https://www.rutadeltransporte.com/