„DB Schenker i MAN zajedno kreću na put ka električnoj budućnosti. Veoma smo zadovoljni našim prvim kupcem za novi eTruck. Potražnja na tržištu za ovim potpuno električnim vozilom već je ogromna“, kaže Alexander Vlaskamp, izvršni direktor MAN Truck & Busa. „Tema sada zaista ubrzava, takođe zato što sve više naših kupaca postavlja sebi izuzetno ambiciozne ciljeve za dekarbonizaciju. To direktno utiče na logističke lance. Međutim, uspjet ćemo samo u tranziciji mobilnosti u transportu teške robe na duži rok uz odgovarajuću političku podršku. To se, između ostalog, tiče brzog razvoja infrastrukture za punjenje, kao i daljeg razvoja okvira finansiranja za kupovinu električnih kamiona.“
Kamioni iz Minhena, baterije iz Nirnberga
Prva pilot flota novog MAN eTrucksa biće na putu za DB Schenker od 2024. godine. Kamioni će u početku sići s proizvodne trake u maloj seriji – u sjedištu MAN-a u Münchenu. Komponente kao što su visokonaponske baterije proizvode se na tradicionalnom gradilištu motora u Nirnbergu, gde će u narednih pet godina biti uloženo 100 miliona evra. Tokom sporazuma, DB Schenker nije ograničen samo na sama vozila. Umesto toga, ovo takođe uključuje postavljanje sopstvene infrastrukture za punjenje, inteligentno planiranje ruta i druge digitalne usluge iz MAN digitalnih rešenja kao što su eManager, ServiceCare i MAN Driver App.
10 ultra poluprikolica traktora počinje sa radom
Prvih deset MAN eTrucks za DB Schenker će stoga biti traktori velike zapremine poluprikolica – takozvani ultra-poluprikolica traktori. Zahvaljujući niskoj visini petog točka od oko 950 milimetara, zapreminske prikolice unutrašnje visine od tri metra mogu se pomerati električno. Pored toga, dodatni traktori sa ultra poluprikolicama i zamena karoserije biće dodati 2025. i 2026. godine.
https://www.eurotransport.de/