Uvođenje standarda izduvnih gasova Euro 7 ima samo minimalan uticaj na prevenciju emisije NOx. To je vidljivo iz podataka iz ACEA-e.
Do 2030. godine očekuje se da će najstroži scenario Euro 7/Euro VII doneti samo dodatnih 4% smanjenja NOx za automobile i 2% za kombije i teške kamione, dok će efekat za autobuse biti nula.
Poređenje ova dva scenarija jasno pokazuje da Euro 7 praktično nema uticaja na emisije NOx iz drumskog saobraćaja.
Prema ACEA-i, masovna investicija u Euro 7 pružila bi samo marginalnu dodatnu ekološku korist, ali bi primorala proizvođače da prebace značajna tehnička i finansijska sredstva iz elektrifikacije i vozila sa nultom emisijom štetnih gasova na motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Na kraju, ovo predstavlja visok rizik od odlaganja prelaska na klimatsku neutralnost. Direktorica Daimler Trucka Karin Rådström upozorila je na to prošle godine.
Euro 7 bi imao nultu emisiju štetnih gasova od 2025. godine (automobili i kombiji) i nultu emisiju štetnih gasova od 2027. godine (teški kamioni), zajedno sa najboljom trenutnom procenom ACEA o povećanju broja vozila sa nultom emisijom (automobili, kombiji, teški kamioni) na osnovu najnovijih najava i pretpostavki OEM-a o mogućim budućim ciljevima CO2.
2.