Sistem planiranja putovanja čini mnogo više od planera rute. Sistem planiranja putovanja ne samo da optimizuje rutu jednog kamiona, već i cele flote. Na osnovu svih adresa utovara i istovara, sistem automatski izračunava optimalnu distribuciju pošiljki među kamionima. Cilj: da se kamioni koriste što efikasnije i da se minimiziraju troškovi transporta.
Prilikom distribucije pošiljki tokom planiranja putovanja, sistem uzima u obzir sve vrste faktora. Da li flota broji samo kamione sa poluprikolicama ili, na primer, i krute i kombinacije prikolica? Koje narudžbe odgovaraju ili ne odgovaraju teretnom području? Da li je moguće organizovati sve prozore i termine za dostavu? Sistem planiranja putovanja čini planiranje efikasnim. Planeri transporta imaju bolji pregled, imaju manje da zbunjuju i generišu pouzdan predlog planiranja pritiskom na dugme.
Track &trace softver se često miješa sa sistemom planiranja putovanja. Oni koriste sistem praćenja vozila kao sistem planiranja, ali to nije isto. Track & Trace je na izvršnom nivou i planiranje putovanja se vrši unapred. Želite da saznate više o razlici između softvera za praćenje i praćenja i sistema planiranja?
Zahvaljujući svojoj ogromnoj fleksibilnosti, sistem planiranja putovanja pogodan je za planiranje svakodnevnih putovanja sa više tačaka zaustavljanja, za izradu detaljnih citata i za procenu alternativnih logističkih strategija. Sistem se može hraniti svim podacima o narudžbi od jednog dana, ali i podacima dužeg perioda, na primer.
Šta je planiranje rute?
Planer ruta zapravo nije ništa drugo nego sistem u koji ulazite na odredište. Na osnovu početnih, srednjih i krajnjih tačaka, sistem izračunava koja ruta je preferirana. Ekran pokazuje koliko kilometara treba da pređete i koliko dugo vam je potrebno.
U drumskom saobraćaju, sistemi za planiranje ruta se koriste za izračunavanje optimalne rute za jedan kamion sa dve ili više adresa isporuke. Planer rute uzima u obzir sve podatke relevantne za drumski saobraćaj: maksimalne visine klirensa i opterećenja osovina, rute za ADR robu ili LHV, ekološke zone i vremenske prozore u unutrašnjim gradovima itd.
Takav sistem ne samo da izračunava udaljenost i vreme vožnje, već i troškove prevoza i troškove putarine. Sve što je potrebno su geografski podaci kao što su imena mjesta, poštanski brojevi, nazivi ulica i kućni brojevi ili geografske koordinate – korisni za nove građevinske lokacije, na primjer. Na osnovu ovih podataka, sistem generiše mapu sa rutom. Ako je potrebno, planer može digitalno proslijediti rutu vozaču predmetnog kamiona.
Zašto se Google Maps za kamione ne preporučuje?
Ako se oslanjate na Google Maps za kamione za planiranje rute kamiona, bez mogućnosti da izaberete „profil vozila,“ definitivno dobijate najbržu rutu za normalan putnički automobil. Ali, osim rizika od susreta sa ekološkim zonama, ova ruta može voditi kroz uske ulice, kroz prometan grad i ispod mostova sa niskom visinom vožnje. Ruta koja samo izaziva stres za vozača kamiona.
Dovoljno često vidimo kompanije koje koriste Google Maps za planiranje kamiona i onda to vidimo u vijestima, sa kamionom zaglavljenim ispod nadvožnjaka.
Pošto Google Maps ne zna da je vaš kamion mnogo veći i teži za vožnju od putničkog automobila, rizikujete da se vaš kamion zaglavi negde u sredini prometnog centra grada. Kao rezultat toga, roba se isporučuje prekasno i frustracije su visoko na putu i u kancelariji.
Izvor:https://www.ttm.nl/blogs/expertblog