Cilj nulte emisije za nove kamione do 2035. godine obezbedio bi investicionu sigurnost proizvođačima vozila da prošire svoje snabdevanje električnim i zelenim vodonikom, pišu kompanije. Veliki proizvođači kamiona već su najavili da će polovina njihove prodaje biti bez emisija do 2030. godine, ali su potrebna obavezujuća pravila kako bi se osiguralo da se investicije i povećanje ponude dogode na vreme. Prema navodima koalicije, neka niša vozila, kao što su građevinski kamioni, mogu imati do 2040. godine da zadovolje zahteve. Evropska komisija će u narednim mesecima objaviti svoj predlog za nove ciljeve emisije CO2 za kamione.
Međutim, veći ciljevi smanjenja CO2 za proizvođače kamiona od -30 odsto u 2027. i -65 odsto u 2030. godini takođe su potrebni kako bi se osiguralo povećanje snabdevanja čistijim kamionima u drugoj polovini ove decenije, pišu kompanije. Prema njihovim rečima, Evropska komisija bi trebalo da se usprotivi pozivima da se krediti za gorivo uključe u ciljeve CO2 za kamione, jer oni ne bi pomogli u rešavanju problema emisije teških vozila i zbunili bi različite vrste zakonodavstva, podrivajući njihovu efikasnost.
„Naša logistička dekarbonizacija je ključna za postizanje našeg cilja neto nule do 2039. godine. Kao špediter, napravili smo velike korake u smanjenju emisija kroz ključnu efikasnost i smanjenju broja kamiona koje imamo na putu, ali kao sektor možemo učiniti više. Zajedno sa našim partnerima EV100+, šaljemo snažan signal Evropskoj komisiji i ostatku sektora da omogućimo svim novim kamionima da krenu putem nulte emisije od 2035. godine nadalje. Rješenja za dekarbonizaciju već postoje – ali moramo proširiti asortiman čistih kamiona“, kaže Michelle Grose, potpredsjednica, Global Logistics i Fulfilment na Unileveru.
Kompanije također pozivaju zakonodavce EU da što prije završe ambiciozne ciljeve o infrastrukturi punjenja i dopunjavanja goriva – prema Uredbi o infrastrukturi alternativnih goriva. Revizija zakona 2024. godine trebalo bi da osigura da ciljevi budu u skladu sa očekivanim tržišnim preuzimanjem električnih i hidrogenskih kamiona, saopštile su kompanije. Ciljana finansijska podrška će takođe biti potrebna ranim korisnicima i malim i srednjim preduzećima kako bi se pokrili još veći troškovi kupovine kamiona sa nultom emisijom štetnih gasova.
„Neutralizacija teškog transporta CO2 do 2035. godine je realna, ali zahteva ambiciozne odluke i značajna ulaganja. Sada kada je prvi od 125 električnih kamiona DFDS-a u funkciji, a ostali dolaze 2023. godine, vidimo da se naše investicije pretvaraju u akciju. Međutim, izazovi će ostati bez brzog uvođenja infrastrukture za punjenje i infrastrukture za punjenje goriva. Da bi ova tranzicija uspela, potreban nam je ambiciozan cilj da imamo kamione sa nultom emisijom i dovoljan, pravovremen kapacitet električne mreže do 2035. godine,“ rekao je Torben Karlsen, izvršni direktor DFDS-a.
izvor:https://www.ttm.nl/