Poruka generalnog direktora ACEA -e – septembar 2022.
Uistinu, stanje automobilske industrije – jedna od nekoliko vrhunskih industrija koje Evropa ima – zamršeno je povezano sa stanjem u Evropskoj uniji. Dok plovimo kroz nesigurna vremena koja predstoje, moramo stoga osigurati da ova strateška industrija ostane konkurentan igrač, dobro opremljen za ostvarenje ciljeva nulte emisije, pametne i sigurne mobilnosti, istakla je Von der Leyen riječima: „Pobrinimo se da budućnost industrije bude napravljena u Evropi“!
Auto sektor je, sigurno, ekonomski najveća pokretačka snaga za Evropu, donoseći godišnji trgovinski višak od 79,5 milijardi eura i stvara 375 milijardi eura oporezivanja za vlade na velikim tržištima EU. Sa svojim masivnim godišnjim ulaganjem od 59 milijardi eura, taj sektor i dalje je glavni investitor EU u R&D, što je jedna trećina od ukupnog trošenja regiona. Zahvaljujući tome, automobilska industrija vodi tranziciju prema pokretljivosti nulte emisije. Nema boljeg o tome od činjenice da se tržišni udio električnih automobila zamalo se udvostručio na oko 10% u 2021.
Rastući trend prosječne starosti vozila na putevima EU je zabrinjavajući trend. Ako želimo dovesti najčistija i najsigurnija nova vozila u opticaj, apsolutno moramo osigurati da mobilnost ostane pristupačna za sve evropske građane. Porast prosječne starosti automobila (12 godina), kamiona (14), kombija (12) i autobusa (13) na putevima EU je međutim zabrinjavajući trend.Kada je riječ o proizvodnji i prodaji vozila u EU, slika je daleko od ružičaste na žalost. Proizvodnja vozila je još jednom pogodila 2021. godine (-8%), jer nestašice zaliha i dalje naškode industriji. Kao rezultat ovog usporavanja proizvodnje, prodaja novih vozila je takođe nastavila sa padom, jer se ponuda borila da prati potražnju. Zaista, prodaja automobila u EU pala je na 9,7 miliona jedinica u 2021. godini – 3,3 miliona manje od nivoa krize pre COVID-a.
Puno je nepoznanica, procjene nisu u skladu sa studijama, infrastruktura je tek u povoju. Troškovi lanaca snabdijevanja, posebno inputi sirovine i energenata su u usponu, zato se očekuje i povećanje prosječne starosti automobila do 2028 godine.