Čak i ako dozvoljena ukupna težina kamiona sa poluprikolicom nije prekoračena, vozač se može kazniti za preopterećenje, u skladu sa nedavnom presudom Višeg regionalnog suda u Dusseldorfu, koji je odbacio žalbu vozača na kaznu.
Prilikom vaganja i kontrole osovinskog opterećenja vozila, vozači moraju da uzmu u obzir i dozvoljena ukupna težina i dozvoljenu osovinsko opterećenje.
„Vozači često ignorišu, a u praksi dok je dozvoljena ukupna težina tačna. Fatalna greška. Uostalom, prekoračenje dozvoljenog opterećenja ne samo da utiče samo na stabilnost vožnje, već i produžavanje kočenja „, rekao je njemački pravni tim firme Kanzlei Voigt, kada opisuje slučaj HGV vozača uhvaćenog sa prekoračenom opterećenjem osovina.
Ubrzo nakon mjerenja, njemački upravljački program, ukupna težina nije bila prekoračena – bilo je 40 tona. Međutim, provjerom osovinskog opterećenja, ispostavilo da je pogonska osovina preopterećena za 12,39 procenata (umesto 11,5 t, pritisak je bio skoro 13 t) – izvještava advokatska firma.
Navedeni vozač je kažnjen od strane okružnog suda sa 121 eura za nemar u vožnji kombinacije vozila i za prekoračenje dozvoljenog osovninskog opterećenja. Vozač je odlučio da ide na sudsko odlučivanje i podnelo je žalbu Višim regionalnim sudu u Diseldorfu (OLG).
Aplikaciju je odbacila sud kao neosnovan (Olg Dusseldorf: Odluka od 27. juna 2022. godine, referentni broj 2 RBS 85/22). U presudi, Sud je razjasnio da navod nepažnje u slučaju preopterećenja ne zavisi od toga da li je vozač uspio da prepozna preopterećenje, ali da li ga može izbjeći.
Ako želite da izbjegnete preopterećenje ili nedovoljno, morate da se koristite tehničkim informacijama o ravnomjernom raspoređivanju opterećenja na osovine, danas je to vidljivo na upravljačkoj kontrolnoj tabli.Osovinsko opterećenje mora biti zadovoljeno, jedino na taj način izbjegavate plaćanje kazni.