U podužem postu postavljenom na svoju zvaničnu internet stranu, Girteka je iznela svoje mišljenje o manjku vozača u Evropi i otkrila kako zapošljava vozače iz Azije. Kompanija je objasnila i kako smatra da bi više faktora kao što su Paket mobilnosti, inflacija, kamatne stope i manjak vozača, kao i veći troškovi goriva, mogli da vide rast cena prevoza i do 30 odsto.
U svjetlu toga, Girteka je priznao da je povećanje plata vozačima „neizbježno“. Međutim, ponuda bolje plate nije jedini metod kojem se logistika i gigant drumskog transporta okrenuo u pokušaju da regrutuje tokom evropske krize nestašice vozača. Kompanija je sada sledila takve kao što je Waberers’s u otvaranju o svojoj azijskoj strategiji regrutovanja.
U pomenutom Girteka postu, firma za prevoz i logistiku saopštila je da „proširuje geografiju regrutacije svojih vozača“ i da je njeno „[regrutovanje] prošireno na zemlje kao što su Indija ili Filipini već u toku“.
Pored toga, Girteka je rekao da preduzima korake da olakša regrutovanje vozača iz kirgistana i Uzbekistana.
Ipak, ogromna konkurencija vozačima unutar EU jača je nego što je ikada bila. Kako je takmičarska prednost boljih uslova za vozače već istaknuta godinama, tako je i sada sve veći fokus nego ikada. Ipak, kako glavni faktor – a to su prihodi vozača – postaje još presudniji u tom kontekstu, neizbežno povećanje plata je jedini način ne samo da vozači ostanu u okviru industrije – i da ih zadržimo da voze iste kamione sa kojima sada voze teret.
Preduzeća unutar industrije otvorena su u pogledu činjenice da je u trenutnoj tržišnoj situaciji važnije nego ikada, da sledeće ključno povećanje prihoda vozača ne bi trebalo da bude prilično simbolično – već važno, značajno i dobro. Rekordna inflacija se ovde okreće za volanom – a sa jasnom vizijom punog kruga, očigledno je da su povišice prihoda vozača kritične jer moraju da pokriju sopstvene životne troškove koji se i dalje drastično povećavaju. Uporedo sa porastom cijena goriva, takva situacija ima odlučujući uticaj na povećanje stope transporta, ali, prema Girtekinim rečima, najnovije takve izmjene vezane su samo za povećanje prihoda vozača. Međutim, kako operativni troškovi kompanije još uvek rastu zbog ukupnog porasta cijena, to očigledno nije kraj povećanja stope drumskog prevoza tereta.
Takođe se predviđa uzlazni pritisak na kamatne stope jer je očekivanje većih kamatnih stopa značajno smanjilo poverenje potrošača u veći dio kontinenta – uključujući najveće evropske ekonomije. A povećanje cijene drumskog prevoza nije jedinstveno za cijelu industriju prevoza tereta.
Na primer, kako je navedeno u Svetskom indeksu kontejnera (WCI), koji spadaju u glavne kompozitne indekse morskog prevoza, od Q1 2022. godine, stope transporta kontejnera od 40 ft morskim putem porasle su najmanje dva puta od februara 2021. godine i trenutno su u porastu za 118 odsto u poređenju sa godinom prošle godine. Ni sektor vazdušnog tereta nije izuzeće. Trenutne stope vazdušnog prevoza po kilogramu na putevima Hong Konga/Azije do Severne Amerike i Evrope i dalje su izuzetno visoke sa trenutnim procenama cena od 10 USD (51 odsto povećanja tokom godine) i 6 (35 odsto povećanja tokom godine), odnosno povećanjem od 6 USD tokom godine. Dakle, zbog poremećaja inflacije i snabdevanja – zajedno sa drugim srodnim faktorima – raste pritisak na transport vazdušnog tereta, pomorske pošiljke i šire. (izvor: https://www.girteka.eu/)