Od decembra prošle godine vozovi dugi 34,5 metara trajno su odobreni za švedski saobraćaj. Od toga su odmah imale koristi ne samo kompanije iz Švedske, već i prevoznici iz Finske, koji već nekoliko godina koriste tako duge konfiguracije i odlučili su da ih implementiraju i u švedsko-finskom međunarodnom transportu. Da li će se pridružiti i kompanije iz drugih zemalja? Odgovor na ovo pitanje može biti fotografija iznad, na kojoj se vidi traktor sa holandskim pločama i švedska oznaka „Långt Fordonståg,“ namenjena kombinacijama od 34,5 metara.
Predstavljeno vozilo pripada kompaniji Hartman Expeditie iz Holandije, koja je specijalizovana za transport između Beneluksa i Skandinavije. Kako bi povećala efikasnost ovih transporta, a istovremeno iskoristila nova švedska pravila, kompanija je odlučila da pojedinačne prikolice iz Holandije preveze do nemačke luke Travemünde, prebaci ih u švedski Malmö i tamo ih pričvrsti u setove od 34,5 metara, dostižući do 74 tone ukupne težine. U ovoj konfiguraciji, koja se sastoji od traktora, dvije poluprikolice pune veličine i lutke koja ih povezuje, vozila će se kretati dalje na sjever, donoseći značajne uštede.
Ove uštede mogu biti rezultat boljeg odnosa potrošnje goriva i transportnih kapaciteta. Pored toga, biće smanjeni troškovi zapošljavanja, na kraju krajeva, jedan vozač će istovremeno voziti poluprikolice na putu. S druge strane, realizacija takvog projekta zahtijevala je i značajna ulaganja Hartman Expeditie. Prije svega, bilo je potrebno dobiti traktore uz odobrenje za kombinacije od 74 tone, što je rezultiralo kupovinom četiri Scania 660S sa 6×4 pogonom. Za njih su odabrane poluprikolice finskih marki Ekeri i Närko, od kojih svaka ima treću osovinu upravljanja. Ove prikolice će uvek biti prve u setu koje zadovoljavaju švedske standarde za manevarsku sposobnost. Pored toga, Holanđani su odlučili da angažuju lokalne, švedske vozače.
Za one koji su zainteresirani, dodaću da ovo nije prva situacija u kojoj kompanije izvan nordijskih zemalja posežu za tako dugim konfiguracijama. U Finskoj se mogu naći setovi iz Kacpi Logistic iz Nidžice, koji takođe dostižu dužinu od 34,5 metara. Prvu od njih opisao sam krajem 2022. godine, u sljedećem članku: Poljski set sa dvije poluprikolice, dužine 34,5 metara – novina za rute u Finskoj. Tako da možemo očekivati da ćemo uskoro vidjeti poljske registracije pored natpisa „Långt Fordonståg“.
Izvor: Trailertotaal.nl