Kako novi Evropski parlament zaseda po prvi put, IRU se raduje saradnji sa poslanicima EP na pokretanju održivijeg, efikasnijeg i inovativnijeg sektora drumskog saobraćaja u EU.
Akcije prioritetne politike navedene su u Manifestu IRU-a. IRU pozdravlja sve novoizabrane i reizabrane članove Evropskog parlamenta (MEP), koji danas po prvi put zasedaju u Strazburu. Poslanici Evropskog parlamenta igraju ključnu ulogu u unapređenju procesa donošenja odluka u EU, direktnog glasa njenih građana. Predstavljajući više od milion kompanija za drumski transport u EU, IRU je najavio ključne prioritete politike za novi mandat Parlamenta, od 2024. do 2029., navedene u IRU-ovom Manifestu za komercijalni drumski transport u EU.
Direktor za zastupanje IRU-a za EU Raluca Marian rekao je: „U ime naših članica širom EU, radujemo se što ćemo raditi sa novim parlamentom na nastavku jačanja ključne uloge komercijalnog drumskog transporta u podržavanju zdravih i prosperitetnih zajednica i preduzeća. „Najhitniji prioriteti se tiču potrebe da se podrži tranzicija sektora komercijalnog drumskog saobraćaja ka neutralnosti ugljenika uz održavanje njegove operativne efikasnosti, otpornosti i konkurentnosti. „Pored toga, moramo da digitalizujemo sektor na pametan način i da se pozabavimo hroničnim nedostatkom vozača koji već utiče na evropsku ekonomiju. „Radeći zajedno, možemo da izgradimo održiv, efikasan i inovativan transportni sistem koji koristi svima u EU. IRU postavlja ključne prioritete za novi Evropski parlament kako bi pokrenuo EU napred – Manifest Novi manifest
U skladu sa svojom vizijom povezivanja društava sa sigurnom, efikasnom i zelenom mobilnošću i logistikom, Manifest IRU-a za novi parlamentarni mandat uključuje osam prioritetnih akcija u tri oblasti. Prvo, za radnike sektora, Manifest navodi akcije za olakšavanje pristupa profesiji vozača i unapređenje obuke, kao i za poboljšanje uslova za odmor vozača.
Drugo, da bi se podržala kontinuirana dekarbonizacija sektora, Manifest uključuje prioritete u vezi sa standardima CO₂ za teška vozila, kapacitetom električne mreže i usklađivanjem ograničenja pristupa gradskim vozilima širom EU. I na kraju, za ključnu ulogu sektora u podršci prosperitetu,
Manifest se fokusira na digitalizaciju transportnih dokumenata, povećanje efikasnosti i kombinovanog transporta i pojašnjavanje pravila o podacima u vozilima. Kako novi Evropski parlament započinje svoj mandat, IRU ostaje posvećen tome da bude konstruktivan i pouzdan partner u oblikovanju budućnosti drumskog saobraćaja u EU.
Komercijalni drumski transport je okosnica privrede EU i društvo. To pokreće prosperitet sa jaki i robusni lanci snabdevanja i obezbeđuje socijalnu inkluziju putem povezivanje svih vrsta ljudi, zajednice i regione širom EU. U kriznim vremenima, bilo da se radi o ratu, zdravstvene krize i prirodne i klimatski izazvane katastrofe, put transportne mreže su dokazale da takođe biti od ključnog značaja za bezbednost. Komercijalni drumski transport, po njegova priroda je fleksibilna, prilagodljiva i otporan. evropski kamioni, autobusi, autobusi i taksi vozila bili su, za na primer, na liniji fronta u Ukrajini po izbijanju rata, brzo prelazak sa redovnih usluga na pomaganje izbeglicama da pobegnu, isporuku humanitarnu pomoć i transport vredan izvoz van zemlje.
Ovaj manifest predstavlja sektor ključne prioritete za EU 2024-2029 poslanički mandat. Osigurava jak usluge komercijalnog drumskog transporta u EU koja će podržati rast, otpornost i sigurnost. Naši prioriteti su jasno definisani oko tri fokusne oblasti: ljudi, životne sredine i prosperiteta.
Ljudi: Obrisi našeg manifesta podrška sektoru treba da se poboljša uslovi rada, povećanje talenata regrutovanje i zadržavanje, podsticanje raznolikost i inkluziju i ojačati obuku i sertifikaciju.
Životna sredina: Naš manifest poziva na podršku sektoru posvećenost smanjenju svog ugljenika trag sa realnim vozilom standardi, ulaganje u zeleno infrastrukturu, i usaglašen urbana pravila pristupa.
Prosperitet: Naš manifest poziva za više digitalne infrastrukture i procesi za smanjenje birokratije i povećanje efikasnosti, jasnije u vozilu pravila podataka, i standardi vozila koji podstiču modalnu saradnju
Ljudi su u srcu komercijalnog puta transportna industrija: naši vozači, naši radnici, i svi koji koriste naše usluge i naše puteve. Bezbednost nam je uvek na prvom mestu. Radimo poboljšati uslove rada, privući više ljudi u naš sektor i pojačati obuku i sertifikaciju.
Naš sektor zapošljava 5,1 milion radnika širom EU: 3,4 miliona u teretnim operacijama, 1,1 milion u autobuskim i autobuske poslove, a 585.000 u taksi prevozu Samo 2,7% vozača autobusa i 5% vozača kamiona je mlađi od 25 godina.
Trećina profesionalnih vozača imaju 55 ili više godina. Prosečna starost vozača kamiona je 47 i 50 za autobuse.
Žene čine 16% autobusa vozača i 4% vozača kamiona.
Državljani koji nisu iz EU čine 5% vozača autobusa i 9% vozača kamiona
Trenutno ima 2,7 miliona profesionalnih vozača u EU. Preko 500.000 profesionalnih vozačkih poslova je nepopunjena.
Predviđa se da će nedostatak vozača rasti za 17% u narednih pet godina bez akcije
Komercijalni drumski transport je bezbedan. Autobusi su uključeni u 0,57% saobraćajnih nesreća u EU, kamioni učestvuju u 1,08%
5,1 miliona drumskog prevoza radnika širom EU 5% vozača ispod 25 godina 0,5 miliona profesionalaca vozači nestali 0,57% udela u EU saobraćajne nesreće.
Komercijalni drumski transport je osnova ekonomski i društveni prosperitet u sve zemlje. Pozivamo na dobro ciljano, za razliku od dodatna, regulacija koja podržava put transporta i ne opterećuje operatere. Pozivamo na slobodno kretanje ljudi i robe, za unapređenje sektora digitalizacija i podrška za održavanje snabdevanja kontinuitet lanca u vremenima krize.
Prosperitet Komercijalni drumski transport se kreće 77,8% unutrašnjeg transporta robe (drumski, železnički, unutrašnji plovnih puteva i cevovoda) po tonskim kilometrima8 Kolektivni drumski prevoz putnika autobusom i autobuske usluge predstavljaju 50,4% svih u unutrašnjosti kolektivni prevoz putnika (drumski, železnički i unutrašnjim plovnim putevima) putničkim kilometrima9 77,8% unutrašnjeg tereta EU transport je drumski
https://web.iru.org/acton/