Prema nedavno objavljenom izveštaju njemačke novinske agencije dpa, nestašica parking mesta za kamione iznenada je sveprisutna. Bilo da su ntv ili Süddeutsche Zeitung, neizvesna situacija vozača kamiona sada se konačno jasno oglašava širem auditorijumu.
Manjak parkiranja kamiona je višedecenijski problem
Međutim, tema nije nova. A uticaj ne iznenađuje nikoga ni u transportnoj i logističkoj industriji. Više od 10 godina nedostatak parking mesta za kamione na našem onlajn portalu eurotransport.de je višegodišnje pitanje. Malo toga se promenilo u smislu predloženih rešenja – da ne pominjemo sprovođenje ovih ideja. Predlozi se još jednom kreću od izgradnje većeg broju parking mesta za kamione do ukrštanja saobraćaja za kamione i prebacivanje robe na železnicu. I opet, rečeno je da će biti potrebno godine da se situacija pod kontrolom.
Foto: Arhiva
Potraga za parking mestom jedan je od faktora stresa za vozače. To je rezultat istraživanja koje je sproveo Univerzitet Furtvangen, koji zbog toga želi da razvije novu aplikaciju.
Profesor Jochen Baier je iskreno zabrinut. „Ljudi na selu zavise od zaliha na putu“, kaže Bajer, koji je predsedavajući za upravljanje logistikom i lancem snabdevanja na Univerzitetu Furtvangen. Ali kako će snabdevanje biti zagarantovano u budućnosti kada će uskoro doći do velikog nestašice profesionalnih vozača?
Bajer i njegovi studenti anketirali su više od 1 100 vozača
Da bi bili sigurni da zna šta se dešava, Bajer i njegovi studenti intervjuisali su više od 1.100 vozača u ličnim intervjuima. Polovina ispitanika imala je 15 do 25 godina profesionalnog iskustva ispod pojaseva, a prosečno nedeljno radno vreme bilo je 56 sati. Šokantno, jedan od tri je rekao da su vrlo često bili premošćeni za volanom.
Često se pominje i slaba plata profesionalnih vozača. Naime, većina zarađuje između 1.500 i 2.000 evra mesečno. Ne mnogo, ali mnoge kompanije nisu u stanju da dobiju bolje plate sa padom stope transporta, povećanjem troškova goriva i plaćanjem putarine. „Logistika ne može da bude besplatna“, kaže Bajer pozivajući na promenu mentaliteta.
Istraživanje je takođe otkrilo da 46 procenata profesionalnih vozača ne uživa u svojoj profesiji ili više ne uživa u njemu. Samo 87 procenata bi preporučilo profesiju kada birate karijeru. Razlozi: nedostatak ustanova za spavanje, visok fizički i mentalni stres, socijalna regulativa ili čak napet odnos jedni sa drugima. Nedostatak parking mesta takođe naglašava vozače. „Znamo da vozači ponekad izađu sat ili dva pre kraja vožnje da traže sedište.“
Aplikacija pametnog telefona za upravljačke programe
Kao rešenje ovog problema, univerzitetski profesor predviđa sistem rezervacije parking mesta (www.parkmytruck.de) za kamione. Bajer je podneo odgovarajući istraživački zahtev Ministarstvu za istraživanja Baden-Virtemberga, koji će „nadamo se biti odobren pre kraja ove godine“. Partneri u istraživačkom projektu su Dekra kao nadzorno telo i Systemparken.de, platforma za dispečere da rezervišu parking mesta na stajalištima kamiona.
Plan: Ubuduće će vozači moći da koriste aplikaciju za pametne telefone kako bi rezervisali parking mesto direktno iz kamiona. Aplikacija je povezana sa bek-end sistemom i onda bi trebalo da predloži opcije parkiranja u blizini na osnovu geografskog položaja vozača i preostalog vremena vožnje. „Izazov je u tome što sistem takođe uzima u obzir iznenadne situacije, kao što je saobraćajna gužva na stazi, i konstantno daje vozaču nove alternative“, kaže Bajer. Barem tokom suđenja na terenu, koje može da počne sledeće godine nakon što sredstva budu odobrena, aplikacija će biti besplatna. „Želimo da podržimo vozače kamiona u njihovom dnevnom radu“, naglašava Bajer. Na kraju svega, atraktivnost profesije mora da se poveća tako da snabdevanje stanovništva kamionom bude dugoročno zagarantovano.
https://www.eurotransport.de/vide