Glavni nadzornik tržišnog natjecanja u Europskoj uniji izvijestio je o zabrinutosti da bi se kupci mogli suočiti s višim cijenama i nižom kvalitetom usluga zračnog prijevoza ui iz Italije zbog ograničene konkurencije.
Komisija je prvo blokirala potez Lufthanse da preuzme manjinski udio u ITA-i u siječnju zbog sličnih problema tržišnog natjecanja i otvorila istragu o tome. Kratke zračne rute između Italije i srednjoeuropskih zemalja istaknute su u izvješću Komisije, a Lufthansa i ITA natječu se na izravnim i neizravnim letovima. Ograničena konkurencija Ryanaira bila je alternativa za regiju, rekla je Komisija. Također je primijećena smanjena konkurencija na dugim linijama između Italije, Japana, Kanade i Sjedinjenih Država. Dominantna pozicija ITA-e u milanskoj zračnoj luci također bi bila ojačana. ITA je osnovana 2020. nakon restrukturiranja propalog talijanskog nacionalnog prijevoznika Alitalia, koju je vlada u Rimu preuzela u ožujku iste godine nakon što su propale različite ponude za preuzimanje. Nakon višemjesečnih pregovora, Lufthansa je prošlog svibnja dogovorila s talijanskom državom preuzimanje manjinskog udjela od 41 posto. Zauzvrat, ITA će od Lufthanse dobiti 325 milijuna eura (352 milijuna dolara). Lufthansa već upravlja s nekoliko čvorišta s četiri zračne tvrtke koje trenutno čine njezinu mrežu: Lufthansa, Austrian, Swiss i Brussels Airlines. Lufthansa i talijanska država sada mogu odgovoriti na izvješće komisije i do 26. travnja predložiti rješenja za pitanja tržišnog natjecanja. Konačna odluka dolazi u lipnju. https://www.seebiz.eu/tvrtke/eu-i-dalje Fotografija: Andreas Arnold/dpa |
BLOKADA