Izveštaj o Belgijancima pripremio je… Francuzi, u formi studije potencijalne konkurencije. Konkretno, francuska organizacija Comité National Routier (prevedena kao „Nacionalna komisija za autoputeve“) se pobrinula za to. Uglavnom su uzeti podaci iz 2021. godine, jer su takvi tada bili dostupni, a istovremeno su upoređivani sa prethodnim izveštajem iz 2017. godine.
I tako se ispostavilo da je prosečna cena jednog kilometra koju je napravio kamion sa belgijskim registracijama, u međunarodnom transportu, uključujući fiksne troškove, bila 1,26 € u 2021. godini. To je za 6,5 posto više nego 2017.
Jedna od glavnih komponenti ovog troška bila je, naravno, plata zaposlenih. Godišnji troškovi zapošljavanja vozača kamiona u Belgiji procenjeni su na 57,2 hiljade evra . Od te sume, 33.800 evra trebalo je da ode vozaču, a ostatak je prikupila država u vidu priloga.
Godišnji trošak amortizacije kompleta od 40 tona belgijske kompanije procenile su na 18.000 evra. Još 6.100 evra biće potrošeno na popravke i zamene, 2.800 € za osiguranje i 2.300 € za zamenu guma.
Tokom cele 2021. godine belgijski kamion je trebalo da provodi u proseku 233 dana godišnje na putu. Ovako nešto trebalo je da rezultira prosečnom godišnjom kilometražom od 122.000 kilometara. Poređenja radi, u 2017. godini ova statistika je ukazivala na 220 dana i 117 hiljada kilometara.
U izveštaju je potvrđeno da belgijski kamioni postaju sve ređi na međunarodnim rutama. Pad udela takvog transporta u ukupnoj delatnosti prevoznika iznosio je 2,09 posto godišnje. Ako, s druge strane, komplet sa belgijskim registarskim tablicama ode u inostranstvo, obično ide u Španiju, Italiju ili Veliku Britaniju.
Na kraju, želeo bih da naglasim da su to sve statistike zasnovane na podacima iz 2021. godine. Noviji podaci nisu dostupni, s obzirom da još uvek nisu sastavljeni. Međutim, gotovo je izvesno da bi se, na osnovu svežih informacija, pronašli još veći troškovi. To je posledica prošlogodišnjeg inflatornog povećanja, koje je iznosilo do desetak procenata u transportu.