Njemačka mora da radi na brzim punjačima za električne kamione. Ovo je zaključak stručnjaka u novoj studiji Fraunhofer ISI instituta. Prema pravilima AFIR-a, mora postojati infrastruktura za punjenje e-kamiona svakih 60 do 100 kilometara duž glavnih njemačkih autoputeva. Fraunhofer institut zaključuje da bi do 2030. godine trebalo da bude instalirano najmanje 1.000 javnih punjača velike snage, možda čak 2.000 uz brže usvajanje e-kamiona.
U projektu „HoLa,“ čiji je cilj visokokvalitetno punjenje za transport na velike udaljenosti, Fraunhofer ISI je postavio osam punjača visokih performansi duž autoputa A2 između Berlina i Rurske oblasti u saradnji sa industrijskim i naučnim partnerima. Simulacije pokazuju da, iako je sporo punjenje na privatnom vlasništvu pogodno za većinu potreba za punjenjem, javne stanice za punjenje sa više od 350 kilovata su od suštinskog značaja za srednje punjenje u transportu na velike udaljenosti.
Direktive EU postavljaju konkretne ciljeve za infrastrukturu javnog punjenja u Nemačkoj, sa 314 punjača do 2030. godine. Projekat HoLa zaključuje da će početno proširenje mreže zahtevati približno 142 lokacije za punjenje, sa dodatnim preporukama za odgovarajuće lokacije i planiranje mreže. Izveštaj naglašava potrebu za sveobuhvatnim studijama o ponašanju u vožnji kamiona i standardizaciji podataka o električnoj mreži.
Projekat je takođe simulirao buduću flotu električnih kamiona zasnovanu na postojećim profilima voznog parka, pri čemu se više od 90 odsto flote pokazalo elektrifikabilnim. Dr. Patrick Plötz, koordinator u Fraunhofer ISI, naglašava rastuću potražnju za stanicama za brzo punjenje sa sistemom punjenja megavata (MCS). Izveštaj preporučuje kombinaciju brzih i sporih stanica za punjenje duž glavnih ruta na velike udaljenosti, pri čemu su MCS stanice što je moguće manje, uzimajući u obzir ograničen prostor duž autoputeva.
Projekat HoLa, koji finansira nemačko Savezno ministarstvo za digitalizaciju i saobraćaj, sa ukupnim iznosom od 12 miliona evra, sprovodi se kao projekat tehnologije i testiranja. To je važna inicijativa u okviru Globalnog pristupa komercijalnim vozilima pogodnim za klimu i doprinosi naporima Evrope ka održivijoj mobilnosti.