15.000 drumskih prevoznika podnelo tužbu zbog Njemačke putarine Nemačko transportno udruženje Camion Pro e.V. tvrdi da operater sistema naplate Toll Collect zloupotrebljava svoj dominantni položaj i namerno odlaže plaćanje preplaćene putarine drumskim prevoznicima. Organizacija na taj način traži takozvanu privremenu zabranu. tvrdi da operater sistema naplate Toll Collect zloupotrebljava svoj dominantni položaj i namerno odlaže plaćanje preplaćene putarine drumskim prevoznicima. Organizacija na taj način traži takozvanu privremenu zabranu.
Prema mišljenju udruženja, Toll Collect zloupotrebljava svoju dominantnu tržišnu poziciju tako što umnožava birokratske prepreke i nameće neopravdane i previsoke naknade prevoznicima u tekućem procesu nadoknade preplaćenih putarina. Svrha privremenog naloga je da obezbedi potraživanje. Okružni sud u Berlinu zakazao je ročište za 26. februar ove godine. „Ako sud izda privremenu zabranu, Toll Collect će se suočiti sa ozbiljnom tužbom i milionskom odštetom“, naglašava Camion Pro eV. Treba napomenuti da je Savezna Republika Nemačka pogrešno obračunala putarinu za teretna vozila tako što je u cenu putne infrastrukture uračunala troškove policije na autoputu, što nije bilo u skladu sa pravilima EU.
Presudu u ovom slučaju doneo je Sud pravde Evropske unije i odnosila se na poljskog prevoznika koji je tražio da povrati preplaćene putarine. „Čudni administrativni procesi” Camion Pro oštro kritikuje pristup nemačkog administratora sistema naplate putarine, koji je izgleda ignorisao presudu Evropskog suda pravde. Organizacija tvrdi da oštećena preduzeća moraju da prođu kroz komplikovan proces nadoknade u kojem moraju da dokažu iznos plaćene putarine i da dostave detaljnu računovodstvenu dokumentaciju. „Neverovatno je. Umesto da jednostavno refundiraju preplaćene iznose, žrtve su sada uvučene u bizarne administrativne procedure i dodatni novac se uzima iz njihovih džepova“, komentariše Andreas Mosirš iz Camion Pro eV. Ono što je posebno iritirajuće, prema udruženju, jeste to što Toll Collect zahteva od dotičnih kompanija da dostave račune koje izdaje operater. „Pošto Toll Collect registruje sve kompanije po imenu i uključuje sve fakture za putarinu, može se pretpostaviti da Toll Collect može lako da preuzme dokumente koje kompanije zahtevaju pritiskom na dugme (u sopstvenom sistemu)“, ističe Camion Pro. Pored toga, iz organizacije ističu da operater sistema naplaćuje administrativne takse od nekoliko stotina evra za samu proceduru vraćanja. „Ovo što se ovde dešava je krajnje neukusno.
Čini mi se da se pokušava obeshrabriti podnosioci zahteva veštački stvorenim barijerama i naduvanim troškovima, čime se potkopavaju potraživanja koja su priznata od strane sudova“, dodaje Mosirš. Prema Camion Pro-u, transportne kompanije su oštećene od strane Toll Collect-a na tri načina: prvo, preko prekomernih naknada; drugo, kroz opterećujuće i apsurdne administrativne procedure; i treće, kroz neopravdane i preterane optužbe. „Do sada je samo mali deo Camion Pro članova podneo zahtev za povraćaj novca. Za mnoge kompanije, frustracija i preterani birokratski zahtevi su bili preveliki i nisu podnele nijednu prijavu“, zaključuje Camion Pro.
Slučaju se pridružilo 15.000 kompanija Početkom februara nemačka advokatska kancelarija Hausfeld je zajedno sa eClaim-om podnela tri model tužbe Upravnom sudu u Kelnu povodom zahteva za nadoknadu preplaćenih putarina u Nemačkoj i dospele kamate. Transportne i logističke kompanije iz Evrope, uključujući oko 8.000 malih i srednjih preduzeća iz Nemačke, traže potraživanja za nezakonito naplaćene putarine za kamione – prenosi nemački transportni sajt dvz.de. Ovo su putarine preplaćene kasnije od povraćaja sredstava koje traže članovi Camion Pro-a. Prema informacijama advokatske kancelarije, ukupan iznos putarine koje su pomenute kompanije platile u periodu od januara 2017. do septembra 2021. godine iznosi 7,5 milijardi evra, od čega su 330 miliona evra nezakonito naplaćeni troškovi saobraćajne policije. Ovom iznosu se mora dodati i statutarna kamata.
Prenizak prinos Hausfeldovi advokati takođe dovode u pitanje ceo obračun putarine i izveštaj o troškovima puta na kome se zasniva. Tvrde da su vrednosti putarine na taj način nezakonite od njenog uvođenja, odnosno od 1. januara 2005. godine. Potraživanja su zasnovana na ugovorima zaključenim sa Saveznom kancelarijom za logistiku i mobilnost (BALM) u julu 2023. godine. Pravosnažne odluke o t.
https://trans.info/en/15-000-road-h