Evropski parlament glasao je za ograničavanje pravila o povlačenju vozačkih dozvola. Izmene treba da se tiču i pravila i razloga za povlačenje džeparca, a to bi moglo da bude posebno važno za međunarodni transport.
Najvažnija od izglasanih noviteta je mogućnost uskraćivanja vozačke dozvole na skali cele Evropske unije. To u praksi znači da bi vozač kojem je zabranjena vožnja, na primer u Poljskoj, dobio istu zabranu vožnje u svih 27 zemalja članica, zajedno sa međunarodnim ulaskom u dokumente.
Evropski parlament takođe želi da razvrsta situacije u kojima će vozačke dozvole biti oduzete. Ovde je predloženo da to bude standardna kazna za prekoračenje ograničenja brzine za najmanje 30 km/h u izgrađenim delovima ili za najmanje 50 km/h izvan izgrađenih područja.
Istovremeno, oni žele da pooštre posledice po one koji ne prestanu da voze uprkos tome što im je uskraćena dozvola. Ovo treba da bude klasifikovano na sličan način kao vožnja u pijanom stanju ili čak izazivanje fatalne nesreće.
Na jučerašnjim izborima bilo je velika podrška ovim predlozima. Za njih su glasala 372 poslanika EP, dok je 220 poslanika EP glasalo protiv njih. To, međutim, ne znači da je sudbina novih propisa već zapečaćena. Savet Evropske unije još uvek mora da pristane na njih, a u međuvremenu će doći i do promene mandata u Evropskom parlamentu. Kao rezultat toga, implementacija tih principa može biti pitanje nekoliko meseci ili čak nekoliko godina.