Prikolice duge 15 metara mogu da ostanu na nemačkim putevima. To je odluka Ministarstva saobraćaja, kojom se produžava test, koji je trebalo da bude završen za tri meseca.
Da budemo precizniji, slučaj se odnosi na prikolice dužine do 14,98 metara, što je do 138 centimetara duže od standardnih prikolica. Zajedno sa traktorima dostižu ukupnu dužinu od 17,88 metara i označeni su kao „Lang-LKW tip 1“ u njemačkoj nomenklaturi. Spolja se takvo vozilo može prepoznati po ogromnom zadnjem prepustu, što naravno utiče na upravljivost. S druge strane, unutra je do 111 m3 teretnog prostora, 11 posto više nego u običnoj mega prikolici. Alternativno, ovo se takođe može pretvoriti u dodatne četiri evro palete.
„Lang-LKW Type 1“ je na putu u Njemačkoj već nekoliko godina, dozvoljen je na većini puteva, ali postoji i vremensko ograničenje. Prvobitna dozvola trebalo je da važi do 31. decembra 2023. godine, kako bi u međuvremenu stručnjaci mogli da analiziraju operativne performanse dužih prikolica, i na osnovu toga odlučuju o njihovoj budućnosti. I upravo je to odluka koja je juče najavljena, predviđajući nastavak rada ovih vozila, barem do 2028. godine, odnosno naredne četiri godine.
Ne može se isključiti da će i ovaj rok biti produžen, a možda će čak i Njemačka uvesti neograničenu dozvolu. Dosadašnji testovi nisu otkrili nikakve opasne situacije koje uključuju „Lang-LKW Type 1“, a dodatnih 11 posto teretnog prostora pogoduje implementaciji ekoloških zahtjeva. Iako, naravno, to ne slaže dobro sa željezničkim lobijem, koji se protivi bilo kakvom povećanju efikasnosti kamiona, smatrajući to prijetnjom njihovim interesima.
https://40ton.net/15-met