Stručnjaci NACFE-a pobliže su pogledali asortiman nekoliko Semi modela koji su već isporučeni PepsiCo-u i obavljaju normalan rad. Upravo u toj eksploataciji, prije nekoliko dana, trebao se pojaviti rezultat o kojem sada raspravljaju mediji iz cijelog svijeta. U jednom danu, Tesla Semi je prešao 1076 milja, odnosno 1732 kilometra. I moramo priznati da je ovo zaista visok rezultat, iako zaslužuje i više objašnjenja.
Grafikoni su raspravljali:
NACFE je predstavio rezultat u punoj tabeli, sa grafikonima koji ukazuju na brzinu, punjenje baterije i udaljenost. Tako možemo saznati da je Tesla većinu vremena putovao brzinom od oko 60 mph, odnosno 96 km/h. U većem dijelu SAD-a to se moglo smatrati vrlo, vrlo sporom vožnjom, a samim tim i posebnim uvjetima povoljnim za električara. Međutim, testovi o kojima je reč odvijaju se u Kaliforniji, gde je kamionski saobraćaj zapravo blizu evropskih brzina, zbog državnog zakona.
Međutim, najvažniji graf ovdje je još jedan, onaj koji uspoređuje punjenje baterije sa udaljenošću, odnosno „Punjenje baterije (%) & Udaljenost (mi)“. Tu leži objašnjenje za ogromnu dnevnu kilometražu. Ispostavilo se da je kamion krenuo na put 27. septembra, tačno u ponoć, sa 95 odsto energije u to vreme, tako da je bio svež od punog punjenja. Nakon toga, vozilo je ostalo u pokretu čitava 24 sata, sa izuzetkom tri pauze za naknadno punjenje. U jednom slučaju to je bilo gotovo potpuno punjenje, a u dva slučaja bilo je oko pola punjenja. Za očekivati je i da je taj posao obavljen promjenom vozača, inače je došlo do flagrantnog kršenja propisa o radnom vremenu.
Šta sve ovo znači u praksi? Kada pažljivo analiziramo ovaj grafikon, gledajući brzinu pražnjenja baterije, biće potvrđeni nalazi iz prvih vožnji pod nadzorom NACFE-a, opisani u sledećem članku: Tesla Semi: trebalo je da pređe 800 km bez punjenja, ali u stvarnosti prelazi oko 600 km. Maksimalni domet sa jednim punjenjem, pod pretpostavkom teoretske 100% upotrebe baterije, bio je oko 630 kilometara. Drugim rečima, Tesla još uvek nije pokazao domet od 800 kilometara koji je obećan od lansiranja. Ono što ovde izgleda zaista impresivno jeste brzina kojom se baterija puni. Može se videti da je za oko 80 minuta kamion povratio više od 85 odsto svoje energije, odnosno dovoljno struje za nekih 530 kilometara. Za električni kamion ovo je izuzetno impresivna brzina, koja pokazuje da to zapravo nije domet, već mogućnosti punjenja, uključujući i same punjače, koje stoje iza dotične kilometraže od 1732 kilometraže.
Na kraju, dozvolite mi da vas podsetim da je prošlo 6 godina od premijere Tesla Semi, ali proizvođač i dalje odlaže početak serijske proizvodnje i ne pruža potpune tehničke podatke, kao što je težina ivičnjaka. Zato svi testovi izazivaju mnogo emocija u medijima, kao zapravo jedini izvor preciznijih informacija o vozilu.
https://40ton.net/1732-k