Nakon pauze tema automatiziranih kamiona vratila se u medije. Globalna konsultantska kompanija Roland Berger odgovorna je za to, predstavljajući svoje proračune i predviđanja za budućnost. Bilo je zaista nekoliko zanimljivih izjava koje bi mogle zanimati i prijevoznike i vozače.
Sve više stručnjaka priznaje da je viziju potpuno autonomnih kamiona, koji obavljaju rad bez vozača non-stop, praktično nemoguće ostvariti. Roland Berger je također skeptičan prema ovoj viziji, ne zamišljajući utovar i istovar bez sudjelovanja ljudskog vozača. Umesto toga, kompanija predlaže sistem u kojem će autopiloti prelaziti udaljenosti dalje od 300 kilometara, a na početku i kraju rute čovek će ući u kabinu
.
Prema proračunima Rolanda Bergera, u takvom sistemu autopiloti bi mogli činiti 38 posto kamionskog prometa koji se trenutno odvija u SAD-u. Preostalih 62 procenta i dalje će služiti vozači. Ipak, ljudski rad bi se značajno promijenio, imajući pretežno lokalni karakter, bez odlaska na daljnje turneje. Ukratko, to bi omogućilo većini vozača da spavaju u svojim domovima. S druge strane, njihove dnevne dužnosti bile bi intenzivnije, koje bi se uglavnom sastojale od manevrisanja ili vožnje po putevima niže kategorije.
Zanimljivo je da bi organizacija takvog sistema najverovatnije promenila naselja između proizvođača vozila i prevoznika. Pored plaćanja samog vozila, transportne kompanije bi najverovatnije morale da izmire račune sa proizvođačem za svaki kilometar vožnje na autopilotu. Zauzvrat, proizvođač bi preuzeo nadzor softvera, radara i kamera. Roland Berger objašnjava da se takav sistem već koristi u poljoprivredi, gdje na primjer, John Deere prodaje traktore sa autopilotom, a zatim naplaćuje fiksnu naknadu za svaki hektar (američka jedinica površine) mašinski obrađen u automatskom režimu.
https://40ton.net/38