Kako bi se pozabavile deficitom radnika, kompanije se klade na politike fleksibilnosti, brendiranje poslodavaca i vraćanje kriterijuma za odabir, navodi se u studiji Randstada i izvršnog direktora.
72% kompanija doživljava postojanje problema sa nedostatkom talenata, kako na tržištu uopšte, tako i unutar sopstvene kompanije. Pored toga, 9 od 10 je u poslednje vreme tražilo profil i velika većina njih se suočila sa poteškoćama u popunjavanju slobodnih mesta, posebno u kvalifikovanim profilima. Kompanijama je trenutno potrebno više vremena da pronađu talente u poređenju sa situacijom pre pandemije.
Ovo su neki od zaključaka Izveštaja o trendovima ljudskih resursa, studije koju su pripremili Randstad i Španska konfederacija poslovnih organizacija (CEOE), na osnovu strateške vizije 300 kompanija, trenutne realnosti i poslovnih trendova kako bi, sa stanovišta ljudskih resursa, pružili rešenja za izazove trenutnog konteksta.
Ovaj rad ukazuje i na to da je, među faktorima koji najviše ometaju izbor i zapošljavanje nedostatak profesionalaca (po izboru 64% kompanija), velika konkurencija između kompanija (55%) i mogućnost da sektor aktivnosti nije atraktivan za profesionalce (49%).
Većina anketiranih kompanija, tačnije 93 odsto, ukazuje na to da se popunjavanje upražnjenog mesta u 2023. godini pokazalo istim (52 odsto) ili težim (41 odsto) nego prošle godine, dok samo sedam odsto kaže da je to lakše nego 7. godine.
Što se tiče strategija za rešavanje nedostatka talenata, kompanije su uglavnom posvećene politikama fleksibilnosti (47%), brendiranju poslodavaca (45%) i vraćanju kriterijuma za izbor (41%). Među najpopularnijim merama fleksibilnosti su mogućnost izbora vremena ulaska, fleksibilnog odmora, rada na daljinu i intenzivnog dana.
Strategije za rješavanje deficita talenata
S druge strane, prema navodima kompanija, glavni organizacioni ciljevi se fokusiraju na produktivnost (koju bira 58%), operativno prilagođavanje novoj situaciji (75%) ili potragu za efikasnošću u finansijskom polju (45%).
U tom smislu, većina kompanija planira da napravi različite vrste organizacionih promena kako bi odgovorila na izazove i prilagodila se današnjoj složenoj ekonomskoj realnosti. Ispitanici će se uglavnom fokusirati na smanjenje troškova (u 87% slučajeva), promovisanje digitalizacije i tehnoloških inovacija (82%) i povećanje performansi (79%).