Glavnu ulogu igra novi kamion za Iwonu Blecharczyk, poznatu po svom online radu, radeći šest godina kao vozač u prevelikom transportu, a od 2021. godine vozeći pod zastavom vlastite kompanije, odnosno Imagination Transporta. Do sada je njen radni alat bio jedan svemirski set sa prikolicom sa centralnom osovinom, baziran na Volvo FH 460 I-Save. Juče, međutim, Imagination Transport je preuzeo isporuku svog drugog kamiona, postavši verovatno prva kompanija u transportnoj industriji koja je prešla iz jednostavnog „tandema“ direktno u transportnu industriju. 8×4 traktor
Ovo novo vozilo je i Volvo, jer se Iwona stalno povezuje sa ovim brendom, imajući titulu svog zvaničnog ambasadora. Ovaj put, naravno, izbor je pao na model FH16, u top verziji 750 i uz tehničko odobrenje za setove od 235 tona. Lista opreme uključuje I-Shift menjač sa dva stepena prenosa, Voith retarder, pogonske osovine sa konačnim pogonima i odnosom 3,76, SAF sedlo u verziji Heavy Duty, potpuno aktivna LED prednja svetla, kao i radio sistem daljinskog upravljanja. I tu dolazimo do rješenja koje bih vam želio malo preciznije predstaviti. Kako bi jučerašnjem prijemu dao najefikasniji karakter, Volvo Trucks Polska ga je izveo na neobičan način, zatvorivši traktor u drvenu kutiju, a zatim ga istjeravši iz sredine, a da u kabini ne sjedi iko.
Tele radio pilot sa poljskim opisom:
Sistem daljinskog upravljanja koji se koristi u ovoj operaciji dostupan je od strane kompanije Volvo Trucks od sredine 2018. godine. Zanimljivo je, međutim, da proizvođač ne pruža ovo rešenje u potpunosti, već samo priprema šasiju, elektroniku i pogonski sistem za svoju montažu. Međutim, sve radio instrumente, kompletan program daljinskog upravljanja i upravljanja mora da obezbedi eksterna kompanija. Štaviše, kupac nije ograničen ni na ponudu jednog dobavljača, već može slobodno da bira između njih. Pravilno pripremljene sisteme, sa sertifikatima i mogućnošću povezivanja u roku od nekoliko desetina minuta, prodaje nemačka kompanija MobileTronics, holandski Drimote, ili švedski Tele Radio. U slučaju ovog primjerka, izbor je pao na ovu treću ponudu.
MobileTronics daljinski:
Tele Radio daljinski upravljač u osnovnoj verziji:
Tele Radio daljinski upravljač u jako opremljenoj verziji:
Pored različitih brendova, ovde imamo i različite opcije opreme. Na primer, svaki daljinski upravljač Tele Radio će imati prekidače za pokretanje i gašenje motora, ručni prekidač za kočnicu, dugme za kontrolu točkova, podešavač pravca i brzine, manuelni prekidač obrtaja, prekidač za svetlo, zvučni prekidač signala i dugme za zaustavljanje u slučaju nužde. Pored toga, na daljinskom upravljaču postoji mali displej, koji informiše, na primer, o postavljenim rotacijama. Na zahtev, možete dodati čitav niz dodatnih elemenata, kao što su prekidači za hidraulični rad. U nekim verzijama ima ga čak i toliko da je kvaka za kontrolu točkova posebno smanjena, što čini prostor za desetak ili više prekidača.
Kočnica za hitne slučajeve dostupna spolja:
Druga stvar su i elementi montirani na samom kamionu, iako vidljivi izvana. Kao standard, možete očekivati dodatna dugmad za kočenje u slučaju nužde, postavljena na vidiku, odmah pored kabine. Imaju oblik crvenih, zvanično homologovanih „pečuraka“ i omogućavaju vam da odmah zaustavite vozilo u slučaju da daljinski upravljač izmakne kontroli. Ovako nešto se vidi i na Iwoninom traktoru, ispod kućišta kabine „kula“, odnosno strukture koja se tu krije, između ostalih, poprečni, rezervoar za gorivo od 860 litara. Na zahtev se mogu naručiti interne opcije kao što su bezbednosni senzori postavljeni na prednjoj strani tela. U ovom slučaju, vozilo treba da se zaustavi u slučaju nužde ako primeti bilo kakvu prepreku ispred njega. I ovdje ću naglasiti da su to senzori posebno prilagođeni radu pri malim brzinama i u neposrednoj blizini prepreka. Takva specifičnost je neophodna jer, na primer, u Tele Radio sistemu možete očekivati ograničenje od 10 km/h.
https://40ton.net/
Video snimak pilota:
Polazak iz kutije vidljiv od 1:30: