Nesreće slijepog ugla na raskrsnicama i raskrsnicama, u kojima se događaju sudari kamiona i biciklista, nažalost prolaze kroz medije s određenom pravilnošću. Biciklisti su često teško povrijeđeni ili čak ubijeni. Kako izbjeći opasnost i što bi trebali cestovni korisnici -Policijski inspektorat Diepholz sumira temu.
Kako na evropskom nivou, tako i kroz nacionalno zakonodavstvo, postojale su različite mere usmerene na sprečavanje takvih nesreća. Od sledeće godine biće obavezne tehničke mere za nova vozila da prate područje „mrtve tačke“ i upozore vozača kamiona. Neki vlasnici vozila su već dobrovoljno instalirali ove sisteme. Trajno postavljena ogledala na raskrsnicama takođe mogu da podrže vozače kamiona.
Na kraju, ali ne i najmanje važno, biciklisti su dužni da pažljivo prate situaciju u saobraćaju i da izbegnu područje mrtve tačke. Zakonodavac je preduzeo dodatne mere sa činjenicom da od aprila 2020. godine teški kamioni mogu da skreću desno samo brzinom hodanja ako su mogući sukobi sa biciklistima ili pešacima. Brzina teških vozila također je odigrala ulogu u nesrećama koje se spominju u okrugu Diepholz.
Ciljane policijske provjere
U tom kontekstu, policija je poslednjih nedelja izvršila ciljane provere na nekadašnjim mestima nesreće. Ujutro, odnosno u trenucima kada su se nesreće dogodile, namjerno su zaustavljani kamioni koji su očito prebrzo putovali pri skretanju. Sa podacima iz tahografa, službenici mogu odrediti tačnu brzinu.
Brzina hodanja ne znači nužno i brzinu između 4 i 7 km/h. Brzina od 15 km/h vozači kamiona mogu subjektivno percipirati kao brzinu hodanja. U svakom slučaju, trenutna sudska praksa zahtijeva brzinu „između 10 i znatno manju od 20 km/h“. Ovo se ne sme prekoračiti tokom celog procesa okretanja.
Tokom provjere policajci su nažalost utvrdili da je brzina hodanja gotovo uvijek prekoračena. Praktično nijedno od kontrolisanih vozila nije bilo na putu sporije od 15 km/h, a generalno ponovo ubrzavaju prerano tokom skretanja.
Novčane kazne i bodovi u registru fitnesa za vožnju
Prema katalogu novčanih kazni, posljedice su novčana kazna od 70 eura i bod u registru kondicije vožnje koji ostaje na snazi najmanje dvije i po godine. Ukupno, ova greška je otkrivena i prijavljena skoro dvadeset vozača prilikom skretanja. U narednim mesecima uslediće dodatne ciljane provere na različitim kritičnim tačkama u okrugu.
Od 1. oktobra 2023. godine u Milanu će stupiti na snagu novi propisi. U skladu s tim, samo kamioni sa asistentom slijepog ugla moći će voziti u gradskom području. Za kamione bez odgovarajuće opreme zabranjen je pristup radnim danima između 7.30 i 19.30 sati.
Za sada, obaveza opremanja sa Blind Spot Assist će se primenjivati samo na kamione sa bruto težinom vozila većom od dvanaest tona (kategorija N3). Tek godinu dana kasnije, u oktobru 2024. godine, propisi će biti prošireni i na kamione težine 3,5 tone ili više (kategorija N2).
www.trans.info