Okončati socijalni damping, povećati kazne za prekršaje, omogućiti vožnju sa 17 godina, smanjiti birokratiju u vozačkim dozvolama – kako frakcije semafora žele ojačati transportnu i logističku industriju.
Potreba je velika. Ako želite da stvorite bolje okruženje za transportnu i logističku industriju i učinite profesije u sektoru atraktivnijim, morate raditi ne samo na jednom gradilištu, već i na mnogim gradilištima istovremeno. Činjenicu da je potreba za akcijom ogromna, trenutno dokazuje i zajednički prijedlog parlamentarnih grupa semafora u Bundestagu, koji je usvojen većinom glasova SPD-a, Zelenih i FDP-a. Levičarska partija je bila uzdržana, Unija i AfD su glasali protiv, oni su predstavili svoje predloge u parlamentu.
U radu pod naslovom „Osiguranje transportne logistike za Njemačku – uz poštene radne i konkurentne uvjete u cestovnom teretnom prijevozu“, sabirne skupine semafora identificiraju potrebu za djelovanjem na osam mjesta kada je riječ o poboljšanju okvirnih uvjeta za industriju. Prema izveštaju, savezna vlada mora da postane aktivna „u okviru raspoloživog budžeta“ u sledećim oblastima: uslovi rada, kontrole, imidž, imigracija, kvalifikacija vozača, parking kamiona i železnički i vodeni putevi. Deveta navedena tačka može se ukratko obraditi: Na kraju svog rada, tri poslaničke grupe formulišu želju da Odbor za saobraćaj bude obavešten o napretku ostvarenom u osam oblasti delovanja navedenih do kraja 2024. godine.
Vozači koji nisu registrovani duže od 10 godina
Debati u Bundestagu prethodilo je nekoliko rasprava ove i prošle godine, na kojima su predstavnici industrije iz udruženja, kompanija i javnih institucija izneli svoje stavove i dali preporuke. Tomas Fiala, glavni inspektor u sedištu policije u Kelnu, na primer, kritikovao je ono što je smatrao nedovoljnom gustinom kontrole kamionskog saobraćaja. Čuo je da pojedini vozači nisu provjeravani deset godina ili više. Takođe, kazne za prekršaje su „potpuno smešne i ne odvraćaju“ u poređenju sa drugim evropskim zemljama.
Prof. dr Dirk Engelhardt, portparol odbora Federalne asocijacije drumskog transporta, logistike i upravljanja otpadom (BGL), apelovao je na ročišta da se odlučno bori protiv socijalnog dampinga i nomadizma. Sada hvali činjenicu da je Parlament preuzeo loptu. „Savezna vlada sada mora brzo da nastavi sa akcijom, jer je situacija u industriji veoma ozbiljna,“ rekao je on u reakciji na aplikaciju semafora. „I neće biti ništa lakše sa planiranim čekićem za kamione koji počinje u decembru.“
Šta treba da se desi sada
Zajednički prijedlog parlamentarnih grupa SPD-a, Zelenih i FDP-a sada posebno cilja na sljedećih osam tačaka:
- Borba protiv iskrivljavanja i nepravednih uslova rada
– efikasnijim praćenjem zakona o minimalnoj zaradi za prekogranični i kabotažni prevoz – uzimajući u obzir socijalne uslove i poštovanje kolektivnih ugovora u javnim nabavkama
– poboljšanjem stanja na utovarnim dokovima, uključujući i pristup vozača sanitarnim i prostorijama za odmor- ispitivanjem kako se kamionske kabine mogu povećati – na primjer, modulom za tuševe ili zahode
2. intenzivirati kontrole u sektoru transporta i logistike – kroz više osoblja u kontrolnim organima, obuku i grupisanje kompetencija – kroz efikasnije korišćenje podataka iz digitalne opreme za snimanje
– kroz doslednije kažnjavanje kršenja socijalnog, radnog i poreskog prava u sektoru transporta i logistike, na primer „ozbiljnim podizanjem“ novčanih kazni3. Poboljšati imidž i situaciju zapošljavanja
– kroz strategije politike tržišta rada sa Federalnom agencijom za zapošljavanje – promovisanjem mera kako bi se ženama olakšao ulazak u logističke profesije – podržavajući srednja preduzeća koja sarađuju u obuci vozača
4. olakšati imigraciju – ispitivanjem kako se jezički katalog vozačkih dozvola može proširiti na druge jezike kao što su albanski ili srpski – dobijanjem stručne vozačke kvalifikacije na jezicima na kojima se vozačka dozvola dobija
– pojednostavljivanjem priznavanja stranih vozačkih dozvola
– pojednostavljivanjem izdavanja viza za vozače iz trećih zemalja5. smanjiti birokratiju u kvalifikacijama profesionalnih vozača
– smanjenjem broja praktičnih sati prilikom dobijanja vozačke dozvole
– olakšavanjem obnavljanja vozačke dozvole
– praćenjem vožnje od 17. godine u okviru stručnog vozačkog osposobljavanja
– ukidanjem principa prebivališta za dobijanje vozačke dozvole i profesionalne vozačke kvalifikacije
6. poboljšati situaciju parkiranja kamiona
– optimizacijom parking mjesta, modernizacijom i certificiranjem parking mjesta
– oslobađanjem parking mjesta za automobile za parking mjesta kamiona tokom noćnih sati
– ugradnjom energetski štedljive rasvjete
– planiranjem infrastrukture za punjenje goriva i punjenje za kamione na alternativni pogon koji ne ograničavaju postojeće parking mjesto– boljim opremanjem sanitarnim čvorovima
– stvaranjem holističkog koncepta za poboljšanje čistoće, sigurnosti i uslužnosti neupravljanih područja za odmor– sprečavanjem korištenja odmorišta kao područja za dispoziciju
– povećanjem kapaciteta kamiona uz pomoć telematike
– širenjem programa subvencija za povećanje
ulaganja u parking mjesto– uzimajući u obzir parkirne površine u izgradnji i proširenju industrijskih posjeda, zatim s pristupom pitkoj vodi i sanitarnim čvorovima
Ojačati železnički teretni saobraćaj
držeći se cilja od 7 odsto do 25. godine, širenjem i izgradnjom novih čvorišta i koridora
– unapređenjem mera elektrifikacije i digitalizacije
– uvođenjem digitalnog automatskog spajanja širom Evrope do 2030. godine– kroz programe podrške, uključujući cene pristupa prugama
Ojačati vodene puteve
– uklanjanjem uskih grla, modernizacijom i prilagođavanjem visine mostova
– renoviranjem i širenjem brava
– korišćenjem alternativnih pogonskih sistema i goriva takođe u unutrašnjem vodnom saobraćaju
– daljim umrežavanjem sa drumskim teretnim transportom
https://www.eurotransport.de/