Ministarstvo saobraćaja objavilo je pojašnjenje o sistemima i karakteristikama koje treba ispuniti elektronskim administrativnim kontrolnim dokumentima potrebnim za drumski saobraćaj.
Transport takođe modifikuje Zakon o upravljanju kopnenim saobraćajem tako da u svoj tekst uključi da se digitalna dokumentacija „može završiti elektronskim putem samo kada podrška i aplikacije koje se za nju koriste omogućavaju pretvaranje njegovog sadržaja u čitljive znakove za pisanje i ispunjavaju karakteristike.“ na koje ukazuje Generalna direkcija za kopneni transport kako bi se garantovala dostupnost, integritet, nepromjenjivost i nepovredivost njihovog sadržaja“.
USLOVIMA
Kao što je pročitano u pojašnjenju Ministarstva (koje se ovde može u celosti konsultovati) dokumentacija potrebna u kontrolama pored puta može se dovršiti elektronskim putem samo kada nosači i računarske aplikacije koje se koriste za to ispunjavaju sledeće karakteristike:
- Uneseni podaci moraju biti dostupni svakom licu koje ima pravo na to.
- Potrebno je obezbediti čuvanje podataka i slanje dokumenata.
- Ako pravila koja se primjenjuju na svaki kontrolni dokument predviđaju potrebu za potpisivanjem jedne ili svih uključenih strana, takvi potpisi moraju:
- Povezuje se samo sa potpisnikom.
- Dozvolite da potpisnik bude identifikovan.
- Stvoreni su sredstvima koja potpisnik može držati pod svojom isključivom kontrolom.
- Povežite se sa podacima na koje se šalju kako bi se mogla otkriti svaka naknadna modifikacija podataka.
SISTEME
Ministarstvo saobraćaja razmatra dve podrške u kojima se može predstaviti digitalna dokumentacija:
1) pomoću koda u numeričkom formatu koji će biti prenesen na vozača.
U okviru inspekcijske akcije, osoblje Službe za inspekciju kopnenog saobraćaja ili agenti snaga za nadzor drumskog saobraćaja moraju biti u mogućnosti da vizualizuju sadržaj dokumenta, u slučaju da se otkrije povreda u vezi sa elektronskim kontrolnim dokumentom, identifikovaće se kontrolni dokument:
U tim slučajevima, transportno preduzeće ili njegov predstavnik moraju poslati kontrolni dokument putem internet stranice za kontrolu dokumenata koja je dostupna u elektronskom sedištu Ministarstva saobraćaja.
Kontrolni dokumenti dostavljeni elektronskim putem moraju zadovoljiti sljedeće karakteristike:
a) PDF/A format datoteke.
b) Veličina: ne prelazi 4 MB po datoteci.
Poslani kontrolni dokument mora biti identifikovan dodeljenim kodom. Kada kontrolni dokument bude poslat i primljen u elektronskom sedištu Ministarstva saobraćaja, pošiljalac će moći da pribavi dokaz o komunikaciji u PDF formatu, čime će se potvrditi da je operacija izvršena.
Osoblje Službe za inspekciju saobraćaja ili agenti snaga za nadzor drumskog saobraćaja dobiće dokument, nastaviće da ga proveravaju i priložiće ga obrascu za žalbu u okviru dosijea o sankcijama.
2) čitanjem QR koda koji sadrži URL gde je dokument sačuvan.
U okviru inspekcijske akcije, osoblje Službe za inspekciju kopnenog saobraćaja ili agenti snaga za nadzor drumskog saobraćaja moraju biti u mogućnosti da vizualizuju sadržaj dokumenta predstavljenog QR kodom. Da bi se to postiglo, dokumenti moraju biti u repozitorijumu, u pdf formatu.
https://www.rutadeltransporte.com/