Međutim, nema razloga za euforiju. Iako je obim transporta, koji je početkom godine bio izuzetno nizak, značajno porastao krajem prvog kvartala, generalno, situacija u industriji je mnogo lošija nego prethodnih godina“, navodi se u saopštenju ELVIS AG.
Prema mišljenju mreže, kontinuirana neizvesnost u vezi sa ekonomskim razvojem u kombinaciji sa novim propisima politike nije dozvolila da se tržište smiri.
Kao što je to često slučaj, ekonomska situacija je nedosljedna, zbog čega logističke firme i dalje doživljavaju turbulentna vremena. Dok prerađivačka industrija, na primer, nastavlja da raste samo blago pozitivno, druge oblasti, kao što je građevinarstvo, već osećaju efekte trenutne politike kamatnih stopa,“ kaže Nikolja Grabovski, generalni direktor ELVIS AG.
Od aprila je transportni barometar, koji pokazuje odnos zapremine tereta i raspoloživog teretnog prostora, opao za 21,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Isto važi i za količinu transporta parcijalnih tereta. Ovde je indeks u aprilu bio za 10,4 odsto niži nego u istom mesecu prošle godine.
Neizvjesnost uprkos padu cijena goriva
ELVIS AG skreće pažnju na smanjenje nekih troškova za prevoznike. Cena dizela pala je od februara do marta za 4,5 odsto, a bila je i do 23,9 odsto niža nego u istom mesecu prošle godine. LNG se također smanjio – za 43,9% (u y/y terminima). Pala je i cijena AdBluea, iako ne tako jasno – bila je 17,6% više nego prije godinu dana.
Međutim, efekat na određivanje cena i dalje postoji u celom proizvodnom lancu. Iako su stope inflacije pale, poskupljenje je i dalje više nego izraženo“, dodaje Grabovski.
Dodatnu konfuziju u kontekstu troškova uvela je najava njemačkog Ministarstva prometa da će do prosinca ove godine putarina porasti za oko 83 posto.
Ukoliko se implementira na ovaj način, moći ćemo da posmatramo neredovne promene koje dovode do značajnih izazova za dobavljače i kupce drumskog teretnog saobraćaja“, kaže izvršni direktor Elvis Ag.
Kako se prilagoditi situaciji?
ELVIS savetuje špeditere i prevoznike da što više prilagode svoje fiksne troškove ekonomskom razvoju i, ako je potrebno, da smanje kapacitete.
Sa slabom industrijskom maržom od jedan do tri odsto, obezbeđivanje resursa nije baš profitabilno,“ kaže Grabovski. Prema mreži, kompanije bi trebalo da se fokusiraju na proširenje baze klijenata i opsega ponuda.
Na primer, sveobuhvatne međunarodne ponude ili snabdevanje fotonaponskih sistema privatnim kupcima su tržišta u razvoju. Diverzifikacija obezbeđuje stabilnost i otpornost u nesigurnim vremenima,“ navodi se u saopštenju.
Izvor: https://trans.info/pl/siec-spedycji-radzi-szukac-nowych-rynkow-zbytu-ofni-346458