Ovosedmično prizemljenje supramax broda za rasute terete u Sueckom kanalu je četvrti takav incident samo od početka ove godine, što je dvostruko više od broja zabeleženih tokom 2022.
Supramax brod za rasute terete Xin Hai Tong 23 (IMO: 9453236) nasukao se juče u 04:00 ujutro nakon kvara motora dok je kretao prema sjeveru. Nekoliko sati kasnije odvučen je, a saobraćaj je obnovljen u oba smjera nakon što je čamac odvučen.
Ovo je četvrti slučaj nasukavanja u Sueckom kanalu ove godine, navodi Lloyd’s List.
Francuska kompanija naručila je u južnokorejskom brodogradilištu Hyundai Mipo Dockyard seriju ‘zero carbon’ kontejnerskih brodova, poprilično neobičnog izgleda.
Fotografija: Lloyd’s List
Neopanamax brod za tečni prirodni gas Grace Emilia (IMO: 9884174) bio je prvi brod koji se ove godine nasukao u Sueckom kanalu, 1. februara. U ovom incidentu kanal nije bio blokiran i saobraćaj se odvijao normalno.
Kontejnerski brod od 15.900 TEU MSC Istanbul (IMO: 9606326) nasukao se 5. marta, najvjerovatnije zbog oluja. Brod je odbačen nakon otprilike pet sati. Tokom ovog incidenta, saobraćaj u pravcu sjevera nastavio se normalno, dok su brodovi koji su išli u pravcu juga preusmjereni sa zapadnog na istočni dio kanala.
Tanker za proizvode od 72.718 dwt Torm Sara (IMO: 9273260) nasukao se u Velikom gorkom jezeru dok je bio na plovidbi prema jugu 11. aprila. Brod je otegljen za oko četiri sata.
Riječ je o četvrtom slučaju nasukavanja u Sueskom kanalu ove godine, navodi Lloyd’s List.
Prema podacima Lloyd’s List Intelligence, samo od početka ove godine u Sueckom kanalu je bio isti broj nasukavanja kao 2021. i 2022. zajedno. Iako ima relativno više incidenata nego prethodnih godina, uticaj na protok saobraćaja je obično minimalan s obzirom na brzu reakciju Uprave Sueckog kanala. Brza reakcija je od kritične važnosti s obzirom da je kanal glavna pomorska ruta koja povezuje Mediteran i Crveno more, odnosno Evropu i Aziju.
Nedavni incidenti nisu uporedivi sa prizemljenjem 20.000 TEU Ever Given (IMO: 9811000) u martu 2021. godine, što je potpuno zaustavilo saobraćaj kroz Suecki kanal na šest dana i dovelo do velikih kašnjenja u isporuci i ozbiljnog prekida globalnih lanaca snabdijevanja.
https://pomorac.hr/2023/05